Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 455141

Stabilizacija podloge željezničkih pruga mlaznim injektiranjem


Kvasnička, Predrag
Stabilizacija podloge željezničkih pruga mlaznim injektiranjem // Prometnice – nove tehnologije i materijali / Lakušić, S. (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2010. str. 433-456


Naslov
Stabilizacija podloge željezničkih pruga mlaznim injektiranjem
(Jet grouting as soil improvement technology for railway structures)

Autori
Kvasnička, Predrag

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni

Knjiga
Prometnice – nove tehnologije i materijali

Urednik/ci
Lakušić, S.

Izdavač
Sveučilište u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2010

Raspon stranica
433-456

ISBN
978-953-6272-36-5

Ključne riječi
poboljšanje tla, vlakovi velikih brzina, mlazno injektiranje, dinamička svojstva tla
(soil improvement, high speed trains, jet grouting, dynamics soil properties)

Sažetak
U radu su opisani uzroci nastajanja neželjenih vibracija uzrokovanih prolascima brzih vlakova i njihovog širenja u okoliš. Kao jedan od glavnih uzroka pojave i širenja vibracija velikih amplituda ističu se loša svojstva temeljnog tla. Kao moguće rješenje problema navode se razne mogućnosti stabilizacije temeljnog tla, među kojima se posebna pažnja pridaje tehnici mlaznog injektiranja u obliku tzv. stupnjaka, te se opisuje jedan slučaj takve sanacije u Švedskoj. Ističe se da je, s ugradnjom stupnjaka, povećana krutost podloge riješen problem vibracija sustava tračnice – zastor ; izmjerene su pet puta manje vibracije na manjim brzinama, a petnaest puta manje za brzinu od 200 km/h. Intenzitet vibracija je znatno smanjen i u okolini. Barijere od stupnjaka, između pruge i štićenog objekta, mogu gotovo u potpunosti ukloniti vibracije. Dok je obavljana sanacija na jednom, vlakovi su sve vrijeme mogli prometovati na susjednom kolosijeku. Potpuna sanacija je obavljena u roku od dva tjedna. Ovim zaključcima treba dodati da je bitan čimbenik uspješnosti sanacije osnovno tlo, jer o njegovim svojstvima ovise i svojstva stupnjaka. Zbog toga treba prethodno dobro isplanirati i provesti ispitivanje temeljnog tla, kako bi se ugradnjom stupnjaka postigli očekivani rezultati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo, Rudarstvo, nafta i geološko inženjerstvo



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
195-0831529-1847 - Ispitivanje trajnosti mineralnih brtvenih barijera (Biljana Kovačević Zelić, )
195-1951825-1507 - Razvoj sustava upravljanja geotehničkim podacima za procjenu prirodnih hazarda (Predrag Kvasnička, )

Ustanove
Rudarsko-geološko-naftni fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Predrag Kvasnička (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Kvasnička, Predrag
Stabilizacija podloge željezničkih pruga mlaznim injektiranjem // Prometnice – nove tehnologije i materijali / Lakušić, S. (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2010. str. 433-456
Kvasnička, P. (2010) Stabilizacija podloge željezničkih pruga mlaznim injektiranjem. U: Lakušić, S. (ur.) Prometnice – nove tehnologije i materijali. Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, str. 433-456.
@inbook{inbook, author = {Kvasni\v{c}ka, P.}, editor = {Laku\v{s}i\'{c}, S.}, year = {2010}, pages = {433-456}, keywords = {soil improvement, high speed trains, jet grouting, dynamics soil properties}, isbn = {978-953-6272-36-5}, title = {Jet grouting as soil improvement technology for railway structures}, keyword = {soil improvement, high speed trains, jet grouting, dynamics soil properties}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }