Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Idejni projekt zavješenog nadvožnjaka (CROSBI ID 357858)

Ocjenski rad | diplomski rad

Duhović, Katarina Idejni projekt zavješenog nadvožnjaka / Šavor Zlatko (mentor); Gordana Hrelja (neposredni voditelj). Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2009

Podaci o odgovornosti

Duhović, Katarina

Šavor Zlatko

Gordana Hrelja

hrvatski

Idejni projekt zavješenog nadvožnjaka

Diplomski rad sadrži proračun i osnovne nacrte zavješenog nadvožnjaka u blizini mjesta Slano, na budućoj autocesti na dionici Ravče - Dubrovnik. Most je prema namjeni pješački. Čelični rasponski sklop ima raspone L = 16, 0 + 12, 0 + 12, 0 + 12, 0 + 8, 0 m (rasponi su određeni mjestima pridržanja zatega). Kostrukciju čini roštiljni sustav glavnih, poprečnih i sekundarnih uzdužnih nosača. Poprečni presjeci glavnih i poprečnih nosača su zavareni I-profili. Visina glavnog nosača je 750 mm, a poprečnog 400 mm. Sekundarni uzdužni nosači su tipski profili - IPE 300. Glavni nosači se nalaze na osnom razmaku od 5 m. Poprečni nosači predviđeni su na razmacima od 4 m. Sekundarni uzdužni nosači su na udaljenosti od 0, 9 m od osi mosta (lijevo i desno u poprečnom smjeru). Normalna širina između unutrašnjih rubova ograde je 4 m, dok je ukupna širina 5, 5 m. Uzdužni pad nivelete je 1, 5 %, dok je poprečni nagib jednostrešan i iznosi 2 %. Uzdužna dispozicija mosta je nesimetrična, s pilonom postavljenim iza desnog upornjaka. Odabrano je latelarno ovješenje u dvije ravnine, sa sjecištem iznad uzdužne osi mosta. Uzdužni raspored zatega je pseudolepeza. Zatege se sidre u glavne nosače, i nalaze se na međusobnim razmacima od 12, 0 m. Sa lijeve strane pilona, u rasponski sklop se ukupno sidri 8 zatega, po 4 na svakoj strani mosta u poprečnom smjeru. Ovisno o broju i rasporedu stražnjih (sidrenih) zatega, napravljeno je par varijanti. Odabrani statički sustav je sa tri stražnje zatege (varijanta 2). Pilon je ukupne visine 24, 5 m, promjenjivog je poprečnog presjeka. Poprečni presjek na visini od 8, 5 m od vrha je konstantan 0, 8 x 1, 3 m, odakle se širi prema dnu, gdje na spoju s temeljem ima dimenzije 1, 6 x 2, 5 m. Materijal čeličnih nosača je S355, dok je materijal pilona i upornjaka MB 50. Gredice pomosta, koje naliježu na čelične nosače su od hrastovine, poprečnog presjeka 0, 1 x 0, 1 m. Sve vanjske površine čeličnih nosača, kao i ograda se zaštićuju od korozije bojanjem. Završni sloj koji je nanešen na čelične nosače je plave boje, u istoj nijansi kao i boja polietilenskih zaštitnih cijevi zatega. Završna boja ograde je zelena. Vanjske plohe upornjaka su obložene kamenom. Most je oblikovan tako da, osim što zadovoljava svoju funkciju, se estetski uklapa u okoliš u kojem je sagrađen. Statički i dinamički proračun, kao i dimenzioniranje prema novim europskim normama za granično stanje nosivosti (GSN) i granično stanje uporabivosti (GSU) provedeni su uz pomoć programskog paketa SOFISTIK. Konstrukcija mosta analizirana je na prostornom roštiljnom modelu sa štapnim elementima stvarnog poprečnog presjeka, a djelovanja na koja je proračunata su: vlastita težina, dodatno stalno opterećenje, opterećenje pješacima, opterećenje vjetrom, temperatura, faze izvedbe, te dinamičko opterećenje.

zavješeni nadvožnjak; čelični rasponski sklop; betonski pilon

nije evidentirano

engleski

Preliminary design of a cable-stayed overpass

nije evidentirano

cable-stayed overpass; steel deck; concrete pylon

nije evidentirano

Podaci o izdanju

136

13.02.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo