Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 45497

Sklonost k proaktivnom atribuiranju (ne)uspjeha i samopoštovanje kod zadarskih srednjoškolaca


Dadić, Jelena; Lelas, Anijana; Mikulandra, Ivona; Pavin, Tina; Šimić, Slavica; Zelić, Sandra; Ćubela, Vera
Sklonost k proaktivnom atribuiranju (ne)uspjeha i samopoštovanje kod zadarskih srednjoškolaca // XII Dani psihologije u Zadru, Sažetci radova / Ilija Manenica (ur.).
Zadar: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zadru, 2000. (ostalo, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


Naslov
Sklonost k proaktivnom atribuiranju (ne)uspjeha i samopoštovanje kod zadarskih srednjoškolaca
(Disposition for proactive attribution of (un)success and self-esteem among Zadar's high school students)

Autori
Dadić, Jelena ; Lelas, Anijana ; Mikulandra, Ivona ; Pavin, Tina ; Šimić, Slavica ; Zelić, Sandra ; Ćubela, Vera

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XII Dani psihologije u Zadru, Sažetci radova / Ilija Manenica - Zadar : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zadru, 2000

Skup
XII Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.-27 svibanj, 2000

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Atribucije; samopoštovanje; uspjeh; neuspjeh
(Attributions; self-esteem; success; failure)

Sažetak
Jedna linija istraživanja atribucija u domeni postignuća fokusirala se na koncept “samohendikepiranja”, kojim se označavaju strategije manipuliranja atribucijama (ne)uspjeha prije same izvedbe kako bi se umanjile negativne implikacije neuspjeha i pojačale pozitivne implikacije uspjeha po samopoštovanje. Premda je korištenje ovakvih strategija proaktivnog atribuiranja (ne)uspjeha određeno prvenstveno karakteristikama same situacije izvedbe, utvrđeno je da postoje i individualne razlike u sklonosti samohendikepiranju u različitim kontekstima. Glavni cilj ovog rada bio je ispitati povezanost ovih individualnih razlika sa samopoštovanjem, o čemu su do sada iznijete različite i posve suprotne pretpostavke. U istraživanju u kome je sudjelovalo 114 učenika zadarskih srednjih škola primijenjene su Skala samohendikepiranja Jonesa i Rhodewalta (1982) i Rosenbergova (1965) Skala samopoštovanja. Dobivena je negativna povezanost između rezultata na ove dvije skale, koja je u skladu s tumačenjem Snydera i Higginsa (1988) o ulozi samohendikepiranja u zaštiti i/ili jačanju slike o sebi. Također, muški su ispitanici postigli značajno veći rezultat na Skali samohendikepiranja, što je sukladno rezultatima većine prethodnih istraživanja koja su se bavila spolnim razlikama u samohendikepiranju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
070022

Ustanove
Sveučilište u Zadru

Autor s matičnim brojem:
Vera Ćubela Adorić, (194171)