Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Od statutarnih odredbi do nastavne prakse (CROSBI ID 560342)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Benjak, Mirjana ; Požgaj Hadži, Vesna Od statutarnih odredbi do nastavne prakse // Knjižica sažetaka 3. međunarodne konferencije o naprednim i sustavnim istraživanjima Trećeg specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3) / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2009. str. 24-24

Podaci o odgovornosti

Benjak, Mirjana ; Požgaj Hadži, Vesna

hrvatski

Od statutarnih odredbi do nastavne prakse

Jezični pluralizam (hrvatski kao većinski jezik i talijanski jezik/venetski dijalekt kao manjinski jezik, odnosno jezik društvene sredine) prisutan je u mnogim istarskim gradovima i općinama, među kojima je i Grad Novigrad-Cittanova. Kako Statut Istarske županije uređuje ostvarivanje dvojezičnosti i štiti autohtone etničke i kulturne osobitosti Istre tako i Statut Grada Novigrada- Cittanove jamči pravo pripadnicima talijanske nacionalne manjine da slobodno i ravnopravno upotrebljavaju svoj jezik i pismo. Između ostalog, županijski i novigradski statuti propisuju učenje talijanskoga jezika u školama s hrvatskim nastavnim jezikom, a u školama s talijanskim nastavnim jezikom učenje hrvatskoga jezika. Polazeći od tih statutarnih odredbi zanimalo nas je kako i koliko nastava drugoga jezika, hrvatskoga ili talijanskoga, pogoduje provođenju teorije interkulturalizma u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Na temelju analize postojećih nastavnih programa/kurikula predlažu se načini i metode njegove uspješnije primjene. Jer, bez obzira na političku dobru volju, jedino sustavnim učenjem za razumijevanje i poštivanje razlika može se razvijati interkulturalna kompetencija - neophodna za humaniji (su)život u multikulturalnome svijetu.

dvojezičnost; hrvatski jezik; talijanski jezik; zajamčena prava na dvojezičnost; nastava jezika; interkulturalna kompetencija

nije evidentirano

engleski

Od statutarnih odredbi do nastavne prakse

nije evidentirano

dvojezičnost; hrvatski jezik; talijanski jezik; zajamčena prava na dvojezičnost; nastava jezika; interkulturalna kompetencija

nije evidentirano

Podaci o prilogu

24-24.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjižica sažetaka 3. međunarodne konferencije o naprednim i sustavnim istraživanjima Trećeg specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3)

Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)

978-953-7210-23-6

Podaci o skupu

Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3)

predavanje

12.11.2009-14.11.2009

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija