Od statutarnih odredbi do nastavne prakse (CROSBI ID 560342)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Benjak, Mirjana ; Požgaj Hadži, Vesna
hrvatski
Od statutarnih odredbi do nastavne prakse
Jezični pluralizam (hrvatski kao većinski jezik i talijanski jezik/venetski dijalekt kao manjinski jezik, odnosno jezik društvene sredine) prisutan je u mnogim istarskim gradovima i općinama, među kojima je i Grad Novigrad-Cittanova. Kako Statut Istarske županije uređuje ostvarivanje dvojezičnosti i štiti autohtone etničke i kulturne osobitosti Istre tako i Statut Grada Novigrada- Cittanove jamči pravo pripadnicima talijanske nacionalne manjine da slobodno i ravnopravno upotrebljavaju svoj jezik i pismo. Između ostalog, županijski i novigradski statuti propisuju učenje talijanskoga jezika u školama s hrvatskim nastavnim jezikom, a u školama s talijanskim nastavnim jezikom učenje hrvatskoga jezika. Polazeći od tih statutarnih odredbi zanimalo nas je kako i koliko nastava drugoga jezika, hrvatskoga ili talijanskoga, pogoduje provođenju teorije interkulturalizma u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima. Na temelju analize postojećih nastavnih programa/kurikula predlažu se načini i metode njegove uspješnije primjene. Jer, bez obzira na političku dobru volju, jedino sustavnim učenjem za razumijevanje i poštivanje razlika može se razvijati interkulturalna kompetencija - neophodna za humaniji (su)život u multikulturalnome svijetu.
dvojezičnost; hrvatski jezik; talijanski jezik; zajamčena prava na dvojezičnost; nastava jezika; interkulturalna kompetencija
nije evidentirano
engleski
Od statutarnih odredbi do nastavne prakse
nije evidentirano
dvojezičnost; hrvatski jezik; talijanski jezik; zajamčena prava na dvojezičnost; nastava jezika; interkulturalna kompetencija
nije evidentirano
Podaci o prilogu
24-24.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjižica sažetaka 3. međunarodne konferencije o naprednim i sustavnim istraživanjima Trećeg specijaliziranog znanstvenog skupa Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3)
Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI)
978-953-7210-23-6
Podaci o skupu
Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-3)
predavanje
12.11.2009-14.11.2009
Zadar, Hrvatska