Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 454498

Filozofija za djecu i Mediteran


Ćurko, Bruno
Filozofija za djecu i Mediteran // IV. Mediteranski korijeni filozofije / Hanžek, Ljudevit, Babel, Krešimir ; Matijević, Mira (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozfsko društvo, 2010. str. 26-26 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Filozofija za djecu i Mediteran
(Philosophy for children and Mediterranean)

Autori
Ćurko, Bruno

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
IV. Mediteranski korijeni filozofije / Hanžek, Ljudevit, Babel, Krešimir ; Matijević, Mira - Zagreb : Hrvatsko filozfsko društvo, 2010, 26-26

ISBN
978-953-164-141-2

Skup
IV. Mediteranski korijeni filozofije

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 25. - 27. ožujjka 2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Mediteran; filozofija za djecu; Lipman; Brenifier; Mala filozofije
(Mediterranean; philosophy for children; M. Lipman; O. Brenifier; Petit philosophy)

Sažetak
Filozofija za djecu razvila se u anglosaksonskom svijetu, a najproširenija je upravo u anglo saksonskim i skandinavskim zemljama. Prvi 'službeni' kurikulum Filozofije za djecu osmislili su Matthew Lipman i Ann Sharp. Neupitan je veliki utjecaj filozofije odgoja John Deweya, napose njegova teorija o reflektivnom mišljenju, na Lippmanov program. Ipak, filozofija za djecu svoje korijene vuče s Mediterana, točnije iz antičke Grčke. Sokratski dijalog je jedan od najutjecajnih načina diskusije u programima filozofije za djecu, ali i sam grčki duh kritičkog i argumentiranog raspravljanja jest bit ovakvih programa, naravno prilagođen dječjem uzrastu. Filozofija za djecu, potaknuta grčkom filozofijom, prošla je kroz inicijaciju američko pragmatističke filozofije i vraćati se na Mediteran u raznim oblicima. Jedna dio programā koji postoji u mediteranskim zemljama striktno je vezan za tzv. Lipmanovu program - Community of Iinquiry. Drugi programi, razvijaju se dijelom na temeljnim Lipmanovim idejama (iako se slobodno može reći Deweyevim ili Sokratovim idejama). Ti programi su originalni pristup u filozofskom dijalogu s djecom svih uzrasta. U radu ću kratko analizirati takve projekte u mediteranskim zemljama, od talijanskog „Reggio Emilia approach“, preko brojnih inicijativa u Izraelu, Španjolskoj, Portugalu, Hrvatskoj i ostalim zemalja Mediterana.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
191-1911112-1092 - Boškovićeva Theoria philosophiae naturalis i hrvatske filozofske tradicije (Ivica Martinović, )

Ustanove
Institut za filozofiju, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Bruno Ćurko, (286103)