Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Od vesala do električne propulzije (CROSBI ID 474874)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Milković, Mateo ; Mirošević, Marija Od vesala do električne propulzije // 40 godina visokog obrazovanja pomoraca u Dubrovniku / Mateo Milković (ur.). Dubrovnik: Veleučilište u Dubrovniku, 1999. str. 238-243-x

Podaci o odgovornosti

Milković, Mateo ; Mirošević, Marija

hrvatski

Od vesala do električne propulzije

Suvremeno morsko brodarstvo nalazi se pred sve većim zahtjevima glede sigurnosti broda, udobnosti putnika, olakšanog rada posade ” zaštite morskog okoliša. Propulzijski sustav, kao najvažniji sustav broda” u sve nepovoljnijem okruženju broda, označen je stupnjem najvišeg rizika. Stoga se postavljaju sve veći zahtjevi pred brodovlasnike i sve teži pred brodograditelje, proizvodače brodskih strojeva, uređaja i opreme u pogledu sigurnosti broda i zaštite morskog okoliša. Razvojem novih,- tehnika i tehnologija u pomorskoj industriji, danas se u sve više brodova ugrađuje električni propulzijski sustav. Pogon električne propulzije ostvaruje se motorom istosmjerne ili izmjenične struje. Istosmjerni motori (povijesno gledano najstariji) odlikuju se vrlo dobrim obilježjima regulacije brzine vrtnje i razvijanja potrebnog poteznog momenta, što omogućuje dobro prilagodbu promjenama opterećenja kako u vožnji tako i u manevru. Nedostaci ovog pogona su veliki zahtjevi glede stručnosti osoblja i visoka nabavna cijena. Za pogon brodskog vijka s motorom izmjenične struje rabe se trofazni sinkroni ili asinkroni motori posebnih izvedaba i to u sustavima čija je snaga veća od 30 000 kW. Prednost je tih pogona u odnosu na istosmjerne u veličini, cijeni, održavanju i jednostavnosti. Propulzijski motori za veće i najveće snage su sinkroni motori, a za srednje snage asinkroni kavezni motori, uglavnom uz prekretne propelere i konstantnu brzinu vrtnje.

električna propulzija; pogon; regulacija brzine vrtnje; propulzijski motori

nije evidentirano

engleski

From the paddle to the electric propulsion

nije evidentirano

electric propulsion; marine power plant; rotating speed control; propulsion system

nije evidentirano

Podaci o prilogu

238-243-x.

1999.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mateo Milković

Dubrovnik: Veleučilište u Dubrovniku

Podaci o skupu

40 godina visokog obrazovanja pomoraca u Dubrovniku

ostalo

01.01.1999-01.01.1999

Dubrovnik, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport