Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Strategije rješavanja matematičkih zadataka: provjera modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija (CROSBI ID 357693)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Pavlin-Bernardić, Nina Strategije rješavanja matematičkih zadataka: provjera modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija / Vlahović-Štetić, Vesna (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2010

Podaci o odgovornosti

Pavlin-Bernardić, Nina

Vlahović-Štetić, Vesna

hrvatski

Strategije rješavanja matematičkih zadataka: provjera modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati može li se Model dječjeg odabira i otkrivanja strategija (Shrager i Siegler, 1998) primijeniti u području množenja. Kako bismo ispitali neke postavke modela, proveli smo istraživanje s djecom i razvili računalnu simulaciju koja je rješavala zadatke množenja. Sudionici su bili 82 učenika 2. razreda osnovne škole, koji su ispitani jednostavnim zadacima množenja tri puta tijekom polugodišta. Prvo ispitivanje provedeno je tri tjedna nakon početka učenja množenja, a druga dva ispitivanja provedena su u razmacima od po šest tjedana. Ispitivanja su provedena individualno. Eksperimentatorica bi pročitala svaki zadatak djetetu, a ono ga je moglo riješiti na koji god način je htjelo. Nakon toga, trebalo je objasniti kako je riješilo zadatak. Odgovori djece su snimljeni i dvoje neovisnih procjenjivača je klasificiralo strategije rješavanja zadataka. Vremena latencije odgovora dobivena su na temelju audio snimki. Računalna simulacija za rješavanje zadataka množenja razvijena je na temelju Modela dječjeg odabira i otkrivanja strategija i sadržavala je sve mehanizme opisane u modelu. Simulacija je prolazila kroz faze učenja i tri faze ispitivanja, u kojima je rješavala iste zadatke kao i djeca. Dječje strategije rješavanja zadataka množenja klasificirane su u osam kategorija. U skladu s modelom, pokazalo se da dječji odabir strategija postaje sve adaptivniji s vremenom. Također, pokazalo se da se točnost odgovora povećava, a vrijeme latencije odgovora smanjuje. Računalna simulacija otkrivala je nove strategije i pokazala slične obrasce točnosti odgovora i vremena latencije odgovora kao djeca. No, simulacija nije uspjela otkriti sve strategije rješavanja zadataka množenja koje su koristila djeca. Stoga smo predložili proširenje modela i usporedili na taj način dobivene rezultate simulacije s rezultatima djece. Rezultati su bili vrlo slični, što govori u prilog ovako proširenog modela.

strategije; množenje; računalne simulacije

nije evidentirano

engleski

Mathematical problem solving strategies: testing childen's strategy choices and discoveries model

nije evidentirano

strategies; multiplication; computer simulations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

156

25.03.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija