Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007. (CROSBI ID 160583)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko ; Rihtar, Stanko "Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007. // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 20 (2011), 2; 359-378

Podaci o odgovornosti

Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko ; Rihtar, Stanko

hrvatski

"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007.

Glavna su obilježja današnje političke komunikacije otuđenost stranaka od građana, scijentifikacija, autonomna struktura komunikacije te transformacija građana ili biračkoga tijela u gledateljstvo. Na operativnoj razini, posebno u okviru predizbornih kampanja, to uključuje personalizaciju isticanjem vođa (ili ostalih članova stranaka), svođenje složenijih programskih smjernica na poruke u obliku slogana, isticanje simbola moći i statusa te izravno napadanje političkih konkurenata (negativna kampanja). S obzirom na podrijetlo, opisani se stil komuniciranja često naziva "amerikaniziranim". U radu je provjereno mogu li se, na primjeru parlamentarnih izbora 2007., u predizbornom oglašavanju u našem tisku prepoznati glavni elementi opisanog načina komuniciranja. Analiza sadržaja svih političkih oglasa objavljenih za trajanja službene kampanje u šest glavnih novinskih izdanja pokazala je da su glavni elementi "amerikanizacije" najprisutniji u oglasima HDZ-a, koji je i najviše uložio u tu svrhu. Zahvaljujući tome što su istom načinu oglašavanja, u većoj ili manjoj mjeri, bile sklone i ostale stranake, zaključeno da je u našem tisku u dobroj mjeri usvojen opisani način predizborne političke komunikacije.

političko oglašavanje; dnevni tisak; izbori

nije evidentirano

engleski

"Americanization" of the Election Campaign in Croatian Daily Papers: 2007 Elections

nije evidentirano

political advertising; daily papers; elections

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (2)

2011.

359-378

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Psihologija

Poveznice
Indeksiranost