"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007. (CROSBI ID 160583)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Balabanić, Ivan ; Mustapić, Marko ; Rihtar, Stanko
hrvatski
"Amerikanizacija kampanje" u hrvatskom dnevnom tisku: izbori 2007.
Glavna su obilježja današnje političke komunikacije otuđenost stranaka od građana, scijentifikacija, autonomna struktura komunikacije te transformacija građana ili biračkoga tijela u gledateljstvo. Na operativnoj razini, posebno u okviru predizbornih kampanja, to uključuje personalizaciju isticanjem vođa (ili ostalih članova stranaka), svođenje složenijih programskih smjernica na poruke u obliku slogana, isticanje simbola moći i statusa te izravno napadanje političkih konkurenata (negativna kampanja). S obzirom na podrijetlo, opisani se stil komuniciranja često naziva "amerikaniziranim". U radu je provjereno mogu li se, na primjeru parlamentarnih izbora 2007., u predizbornom oglašavanju u našem tisku prepoznati glavni elementi opisanog načina komuniciranja. Analiza sadržaja svih političkih oglasa objavljenih za trajanja službene kampanje u šest glavnih novinskih izdanja pokazala je da su glavni elementi "amerikanizacije" najprisutniji u oglasima HDZ-a, koji je i najviše uložio u tu svrhu. Zahvaljujući tome što su istom načinu oglašavanja, u većoj ili manjoj mjeri, bile sklone i ostale stranake, zaključeno da je u našem tisku u dobroj mjeri usvojen opisani način predizborne političke komunikacije.
političko oglašavanje; dnevni tisak; izbori
nije evidentirano
engleski
"Americanization" of the Election Campaign in Croatian Daily Papers: 2007 Elections
nije evidentirano
political advertising; daily papers; elections
nije evidentirano
Podaci o izdanju
20 (2)
2011.
359-378
objavljeno
1330-0288
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Psihologija