Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 451920

Aktualno stanje i perspektive budućeg razoja tržišta ekološke hrane u Hrvatskoj


Renko, Sanda; Bošnjak, Krešimir
Aktualno stanje i perspektive budućeg razoja tržišta ekološke hrane u Hrvatskoj // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 60 (2009), 7-8; 369-395 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Aktualno stanje i perspektive budućeg razoja tržišta ekološke hrane u Hrvatskoj
(The actual situation and the perspectives for development of organic food market in Croatia)

Autori
Renko, Sanda ; Bošnjak, Krešimir

Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 60 (2009), 7-8; 369-395

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Ekološka hrana; ekološka poljoprivreda; potrošač; Hrvatska
(Organic food; organic production; consumer; Croatia)

Sažetak
U novije vrijeme turizam i poljoprivreda postali su važni kao gospodarske grane na kojima bi se morala zasnivati cjelokupna gospodarska strategija razvitka Republike Hrvatske. U okviru poljoprivrede posebno se ističe relativno nova djelatnost - ekološka poljoprivreda. Glavna je svrha rada ustanoviti koji su čimbenici uspješnosti plasmana ekološke hrane hrvatskih proizvođača. Primarni podaci prikupljeni su: kvalitativnim istraživanjem hrvatskih proizvođača ekoloških hrane istraživanjem navika kupnje ekološke hrane i poznavanja pojma ekološke hrane kod hrvatskih potrošača na uzorku od 183 ispitanika. Rezultati istraživanja značajni su, kako za proizvođače ekološke hrane, tako i za trgovce, i to zato što ukazuju na ključne elemente poboljšanja plasmana hrvatskih ekoloških proizvoda - povećavanje fizičke dostupnosti ekološke hrane prosječnom hrvatskom potrošaču i smanjivanje maloprodajne cijene ekološke hrane povećanjem proizvodnih kapaciteta i/ili njihovo udruživanje u krovnu organizaciju. Samo dovoljno veliki samostalni proizvođači ili krovna organizacija ekoloških proizvođača mogu jamčiti količine i kvalitetu potrebnu lancima supermarketa.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
067-0000000-2493 - Razvoj suvremenih prodajno-distribucijskih sustava u hrvatskim poduzećima (Marija Tomašević-Lišanin, )
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Sanda Renko, )
067-0672345-2343 - Modeliranje distribucijskih kanala za ekološke proizvode i zaštita potrošača uRH (Vesna Brčić-Stipčević, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Scopus
  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • EconLit
  • Journal of Economic Literature
  • International Bibliography of the Social Science:ECONOMICS
  • Scopus
  • Directory of Open Access Journals (DOAJ)