Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Aproach to lexical items in teaching Croatian as second and foreign language (CROSBI ID 160503)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Udier, Sanda Lucija Aproach to lexical items in teaching Croatian as second and foreign language // Lahor, 1 (2009), 7; 77-94

Podaci o odgovornosti

Udier, Sanda Lucija

engleski

Aproach to lexical items in teaching Croatian as second and foreign language

Obrada vokabulara jako je važan dio u nastavi stranoga i drugoga jezika. Čest je slučaj da učenici stranoga jezika ovladavanja vokabularom smatraju važnijim od ovladavanja jezičnim strukturama. Na nižim stupnjevima zainteresirani su za vokabular kako bi se mogli snaći u osnovnoj komunikaciji, a na višim stupnjevima trebaju razvijen vokabular kako bi razumjeli nijanse u značenju i mogli se precizno izražavati. Da bi se odrešena leksička jedinica smatrala dobro obrađenom u nastavi hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika, u obradu trebaju biti uključene sljedeće razine: ortoopska, ortografks, flektivna, kolokacijska, sintatička, semantička i pragmatička. Pri obradi treba razlikovati takozvani prijamnikvokabular (koji učenici razumju, ali ne rabe samostalno) od proizvodnoga vokabulara (koji samostalno rabe) te im tre a prilagoditi način obrade.Treba razlikovati i usvajanje vokabulara od njegova svjesnoga učenja. Jedna je od najvažnijih svrha nastave stranoga jezika otkriti i razviti načine pomoću kojih učenikci mogu štouspješnije svjesno naučiti vokabular. Ovladavanje vokabularom vrlo je individualno te ovisi o potrebama i sklonostima učenika, a njegova individualnost raste proporcionalno stupnju ovladanosti stranim jezikom.Uspješnosti učenja vokabulara pridonosi dobro razumijevanje svake leksičke jedinite te njezino što češće ponavljanje i pojavljivanje u različitim kontekstima. Potrebno je dobro osmisliti koje će se leksičke jedinice poučavati u nastavi, kolko i kojim redoslijedom, osobito na nižim stupnjevima. Nastavnik treba raditi na razvijanju studentskih strategija i vještina te poticati studente da budu što samostalniji u ovladavanju vokabularom u stranom jeziku.

vocabulary; Croatian as L2; teaching and learning vocabulary

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1 (7)

2009.

77-94

objavljeno

1846-2197

1848-4972

Povezanost rada

Filologija