Aproach to lexical items in teaching Croatian as second and foreign language (CROSBI ID 160503)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Udier, Sanda Lucija
engleski
Aproach to lexical items in teaching Croatian as second and foreign language
Obrada vokabulara jako je važan dio u nastavi stranoga i drugoga jezika. Čest je slučaj da učenici stranoga jezika ovladavanja vokabularom smatraju važnijim od ovladavanja jezičnim strukturama. Na nižim stupnjevima zainteresirani su za vokabular kako bi se mogli snaći u osnovnoj komunikaciji, a na višim stupnjevima trebaju razvijen vokabular kako bi razumjeli nijanse u značenju i mogli se precizno izražavati. Da bi se odrešena leksička jedinica smatrala dobro obrađenom u nastavi hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika, u obradu trebaju biti uključene sljedeće razine: ortoopska, ortografks, flektivna, kolokacijska, sintatička, semantička i pragmatička. Pri obradi treba razlikovati takozvani prijamnikvokabular (koji učenici razumju, ali ne rabe samostalno) od proizvodnoga vokabulara (koji samostalno rabe) te im tre a prilagoditi način obrade.Treba razlikovati i usvajanje vokabulara od njegova svjesnoga učenja. Jedna je od najvažnijih svrha nastave stranoga jezika otkriti i razviti načine pomoću kojih učenikci mogu štouspješnije svjesno naučiti vokabular. Ovladavanje vokabularom vrlo je individualno te ovisi o potrebama i sklonostima učenika, a njegova individualnost raste proporcionalno stupnju ovladanosti stranim jezikom.Uspješnosti učenja vokabulara pridonosi dobro razumijevanje svake leksičke jedinite te njezino što češće ponavljanje i pojavljivanje u različitim kontekstima. Potrebno je dobro osmisliti koje će se leksičke jedinice poučavati u nastavi, kolko i kojim redoslijedom, osobito na nižim stupnjevima. Nastavnik treba raditi na razvijanju studentskih strategija i vještina te poticati studente da budu što samostalniji u ovladavanju vokabularom u stranom jeziku.
vocabulary; Croatian as L2; teaching and learning vocabulary
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano