Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 451320

Rana intervencija u obitelji za djecu s poremećajima iz autističnog spektra


Frey Škrinjar, Jasmina; Stošić, Jasmina
Rana intervencija u obitelji za djecu s poremećajima iz autističnog spektra // Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas / Cepanec, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, 2009. str. 40-41 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 451320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rana intervencija u obitelji za djecu s poremećajima iz autističnog spektra
(Early intervention for children with ASD in the familiy)

Autori
Frey Škrinjar, Jasmina ; Stošić, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas / Cepanec, Maja - Zagreb : Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, 2009, 40-41

ISBN
978-953-55853-0-5

Skup
Prvi hrvatski simpozij o ranoj intervenciji u djetinjstvu

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 11-12.09.2009

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
rana intervencija; djeca s poremećajima iz autističnog spektra
(early intervention; children with autism spectrum disorders)

Sažetak
Rana intervencija je sustav koji je kreiran u svrhu podrške onim obiteljskim obrascima interakcije koji najbolje potiču razvoj djeteta (Guralnick, 1997). Dakle, ciljevi rane intervencije su pružanje podrške obitelji u poticanju djetetovog razvoja, poticanje razvoja djeteta na specifičnim područjima te prevencija teškoća u budućnosti. Specifičnosti poremećaja iz autističnog spektra te brojne kombinacije i permutacije snaga i teškoća prisutne kod pojedinog djeteta predstavljaju plodno tlo za različite pristupe tretmanu pa tako i programima rane intervencije. Programi koji se koriste u radu s djecom s poremećajima iz autističnog spektra mogu se grubo podijeliti na bihevioralne (ABA) i razvojne (floor time, SCERTS). Iako temeljeni na različitim teorijskim polazištima ti programi rane intervencije imaju zajedničke karakteristike: • Rano uključivanje u programe rane intervencije • Aktivna uključenost u intenzivno podučavanje (najmanje 25 sati tjedno/12 mjeseci u godini) • Ponavljajuće, planirane prilike za podučavanje uz individualni/individualizirani pristup • Sustavno planirane, razvojno primjerene aktivnosti s jasno identificiranim ciljevima • Uključivanje obitelji • Kontinuirana procjena napretka djeteta, s prilagodbama u programu (svaka 3 mjeseca) • Podučavanje u okolinama koje omogućuju interakciju s vršnjacima tipičnog razvoja – do mjere u kojoj te interakcije dovode do ostvarivanja specifičnih ciljeva podučavanja U Hrvatskoj još uvijek ne postoji sustavno uključivanje djece sa sumnjom na poremećaj iz autističnog spektra u primjerene programe rane intervencije. Do 2006. nije se provodio niti jedan oblik rane podrške u obitelji za djecu s poremećajima iz autističnog spektra. Tada se na inicijativu stručnjaka s Edukacijsko – rehabilitacijskog fakulteta (kasnije supervizori) pokrenuo projekt u okviru Udruge za autizam Zagreb koji je financiran od Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti. U projekt je do danas bilo uključeno 30 djece i njihove obitelji. Ciljevi projekta su slijedeći: • Razvoj temeljnih vještina i sposobnosti (komunikacija, adaptivne vještine) koje će biti osnova za daljnje učenje i integraciju djece u redovne predškolske ustanove. • Podučavanja i osnaživanje roditelja u razumijevanju djetetovih potreba i poticanju njihovog razvoja kroz svakodnevne aktivnosti i rutine. • Podrška u uključivanju djece u redovne predškolske ustanove ; partnerstvo s vrtićima kroz edukaciju i podršku osoblju. Program provodi profesor defektolog/profesor rehabilitator u obitelji djeteta dva puta tjedno po 2 sata. Na početku programa provodi se inicijalna procjena te intervju s roditeljima u svrhu kreiranja individualiziranog plana podrške obitelji skrojenog prema specifičnim potrebama djeteta i obitelji, karakteristikama obiteljskih obrazaca interakcije te svakodnevnih aktivnosti u obitelji. Program se evaluira i nadopunjava svaka tri mjeseca. Timski sastanci sa supervizorom provode se jednom mjesečno. U radu će detaljno biti prikazan projekt te njegovi rezultati uz raspravu o sadašnjem stanju sustava rane intervencije za djecu s poremećajima iz autističnog spektra u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0000000-2306 - Rano otkrivanje autizma - PRP i evaluacija ranih interventnih programa

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Frey Škrinjar, Jasmina; Stošić, Jasmina
Rana intervencija u obitelji za djecu s poremećajima iz autističnog spektra // Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas / Cepanec, Maja (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu, 2009. str. 40-41 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Frey Škrinjar, J. & Stošić, J. (2009) Rana intervencija u obitelji za djecu s poremećajima iz autističnog spektra. U: Cepanec, M. (ur.)Rana intervencija u djetinjstvu: Hrvatska danas.
@article{article, author = {Frey \v{S}krinjar, Jasmina and Sto\v{s}i\'{c}, Jasmina}, editor = {Cepanec, M.}, year = {2009}, pages = {40-41}, keywords = {rana intervencija, djeca s poreme\'{c}ajima iz autisti\v{c}nog spektra}, isbn = {978-953-55853-0-5}, title = {Rana intervencija u obitelji za djecu s poreme\'{c}ajima iz autisti\v{c}nog spektra}, keyword = {rana intervencija, djeca s poreme\'{c}ajima iz autisti\v{c}nog spektra}, publisher = {Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Frey \v{S}krinjar, Jasmina and Sto\v{s}i\'{c}, Jasmina}, editor = {Cepanec, M.}, year = {2009}, pages = {40-41}, keywords = {early intervention, children with autism spectrum disorders}, isbn = {978-953-55853-0-5}, title = {Early intervention for children with ASD in the familiy}, keyword = {early intervention, children with autism spectrum disorders}, publisher = {Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font