Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 451264

Aspergerov poremećaj – dijagnostičke i terapijske dileme


Bujas Petković, Zorana; Frey Škrinjar, Jasmina
Aspergerov poremećaj – dijagnostičke i terapijske dileme // Paediatrica Croatica (2010) (pregledni, prihvaćen)


Naslov
Aspergerov poremećaj – dijagnostičke i terapijske dileme
(Asperger disorder - diagnostic and therapeutic dilemmas)

Autori
Bujas Petković, Zorana ; Frey Škrinjar, Jasmina

Vrsta, podvrsta
Radovi u časopisima, pregledni

Izvornik
Paediatrica Croatica (2010)

Status rada
Prihvaćen

Ključne riječi
Aspergerov poremećaj; dijagnoza; terapija
(Asperger disorder; diagnosis; theraphy)

Sažetak
Aspergerov poremećaj (F84.5) je kroničan je neurorazvojni poremećaj koji spada u skupinu pervazivnih razvojnih poremećaja odnosno poremećaja iz autističnog spektra. Njegove osnovne značajke su odstupanja socijalnoj interakciji, verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji, ograničenim interesima, slično kao i kod drugih pervazivnih poremećaja. Ono po čemu se razlikuje od „klasičnog“ autizma jest dobro razvijen govor i motorička nespretnost. Ovaj poremećaj uvodi se kao poseban nozološki entitet tek u MKB (1992) i DSM IV (1995). Mnogi slučajevi Aspergerovog poremećaja ostaju nedijagnosticirani do školske ili čak odrasle dobi. Poremećaj jest stanje koje traje cijeli život. Prognoza može biti dobra i velik broj ove djece se uspješno školuje zatim zapošljava i živi samostalno. Točan uzrok ovog poremećaja nije poznat, iako istraživanja ukazuju na postojanje genetske osnove. Suvremene tehnike neuroimiginga nisu jasno identificirale specifične promjene. Podaci o prevalenciji poremećaja kreću se u rasponu od 0, 06%. do 1, 2 %, a kod određenog broja osoba poremećaj se dijagnosticira tek kada se pojavi komorbidni poremećaj. U odrasloj dobi osobe s Aspergeovim poremećajem česće od ostalih oboljevaju od nekog psihičkog poremećaja (psihoze, anksiozno depresivnog poremećaja, opsesivno kompulzivnog poremećaja) ili epilepsije što pogoršava prognozu. U novije vrijeme sve više autora a i same osobe s Aspergerovim poremećajem promiću stajalište o „različitosti „ a ne „teškoći” koja mora biti tretirana i liječenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0000000-2306 - Rano otkrivanje autizma - PRP i evaluacija ranih interventnih programa (Jasmina Frey Škrinjar, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus