Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poslovna izvrsnost i konzalting u malim i srednjim hotelskim poduzećima u Hrvatskoj (CROSBI ID 357540)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Brajković, Biljana Poslovna izvrsnost i konzalting u malim i srednjim hotelskim poduzećima u Hrvatskoj / Maškarin, Helga (mentor); Rijeka, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, . 2009

Podaci o odgovornosti

Brajković, Biljana

Maškarin, Helga

hrvatski

Poslovna izvrsnost i konzalting u malim i srednjim hotelskim poduzećima u Hrvatskoj

Mala i srednja poduzeća u hrvatskom gospodarstvu čine 99% ukupnog borja postojećih poduzeća, sudjeluju sa 44% u domaćem bruto proizvodu, zapošljavaju 65% radne snage. Od ukupnog broja poduzeća u turizmu i hotelskoj industriji, 93% su mala poduzeća, 5, 6% srednja i svega 1, 4% velika. Zaposleni u malim i srednjim poduzećima čine 70% zaposlenih u turizmu i hotelskoj industriji. Njihov opstanak na tržištu uvjetovan je sustavnim postizanjem i stalnim poboljšavanjem visoke cjelovite kvalitete, a konačan cilj – postizanje poslovne izvrsnosti, koja mora obuhvatiti sve aktivnosti tvrtke. Da bi to postigle, hotelska mala i srednja poduzeća trebaju stručnu i kvalitetnu pomoć savjetnika – konzultanata, osposobljenih sa rad sa poduzetnicima. Rezultati vladinih istraživanja su pokazali da postoji nezadovoljstvo dosadašnjim konzultantskim uslugama u smislu njihove kvalitete, profesionalizma te kompetencija konzultanata. Zaključeno je da navedene nedostatke treba riješiti dodatnom izobrazbom, certifikacijom i osvješćivanjem potrebe za konzultantima od strane korisnika usluga. U provedenom istraživanju sudjelovalo je 25 malih i srednjih poduzeća, uglavnom cjelogodišnjeg poslovanja. Dokazano je da svega 56% anketiranih ima iskustva sa konzultantskim uslugama, iako su svi anketirani potvrdili moguće koristi od istih. Potvrđeno je da su veliki problem troškovi takvih usluga te slaba informiranost poduzetnika o mogućnostima. Trećina anketiranih koji već koriste usluge konzultanata, koriste ih često i redovito i to u prvom redu usluge poreznog, pravnog i poslovnog savjetodavstva. Velikim dijelom su zadovoljni uslugama, a odlučujući kriterij za odabir konzultanata jest njihova stručnost i kvalifikacije. Istraživanje je nadalje pokazalo da se poslovanje malih i srednjih hotelskih poduzeća još uvijek ne zasniva u dovoljnoj mjeri na principima poslovne izvrsnosti kao konceptu upravljanja. Praktičar ističu činjenicu da im koncepti poslovne izvrsnosti nisu dovoljno poznati. Uzevši u obzir velik broj strukovnih udruga i agencija, oformljenih upravo u svrhu pomoći malom poduzetništvu, postavlja se pitanje njihove svrhe i efikasnosti.

konzalting; mala i srednja hotelska poduzeća; poslovna izvrsnost

nije evidentirano

engleski

Business Excellence and Consulting for Small and Medium Hotel Enterprises in Croatia

nije evidentirano

consulting; small and medium hotel enterprises; business excellence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

122

12.10.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu

Rijeka

Povezanost rada

Ekonomija