Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 450386

Profiliranje učiteljskih kompetencija


Lončarić, Darko; Pejić Papak, Petra
Profiliranje učiteljskih kompetencija // Odgojne znanosti, 11 (2009), 2; 227-243 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Profiliranje učiteljskih kompetencija
(Profiling teacher competences)

Autori
Lončarić, Darko ; Pejić Papak, Petra

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 11 (2009), 2; 227-243

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Ishodi učenja; kompetencije; kvalifikacije; učitelji
(Learning outcomes; competences; qualifications; teachers)

Sažetak
Niz reformskih procesa visokog obrazovanja doveo je do reformuliranja odgojno-obrazovnih ciljeva koji se sve manje referiraju na to što nastavnik mora, a sve više na to što učenik može nakon aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu. Sve veći broj visokoškolskih nastavnika suočava se sa zahtjevom formuliranja nastavnih ciljeva u terminima kompetencija i ishoda učenja. Pri tome, za osmišljavanje primjerenih ishoda učenja na razini nastavnog predmeta ili sata, nastavnici moraju imati čvrsti oslonac u precizno i jasno definiranim kompetencijama na razini nastavnog programa, koje pak moraju biti u suglasju s područnim kompetencijama unutar pojedine struke i Hrvatskog kvalifikacijskog okvira. Trenutno su u nastajanju mnogi važni dokumenti koji definiraju kompetencijski profil učitelja razredne nastave. Osnovni cilj ovog rada je javnosti pružiti pregled europskih i nacionalnih politika u području obrazovanja učitelja, kompetencija i kvalifikacija općenito te pregled zahtjeva koje pred učitelje postavlja suvremeni kurikulum uz primjere nacionalnih smjernica i standarda s opisima učiteljskih kompetencija. Temeljem analize svih navedenih elemenata formuliran je prijedlog kompetencijskog profila učitelja koji može poslužiti kao poticaj za promišljanje o sadržaju i strukturi područno-stručnih kompetencija učitelja, kao i poticaj za širu raspravu o jedinstvenim kriterijima obrazovanja učitelja i kompetencijama na razini programa učiteljskih studija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Ingrid Brdar, )
009-2271694-1326 - OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA (Jasna Krstović, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts