Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nekoliko aspekata utjecaja Georgea Grosza na hrvatsku umjetnost između dva svjetska rata (CROSBI ID 160149)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Magaš, Lovorka ; Prelog, Petar Nekoliko aspekata utjecaja Georgea Grosza na hrvatsku umjetnost između dva svjetska rata // Radovi Instituta za povijest umjetnosti, 33 (2009), 227-240

Podaci o odgovornosti

Magaš, Lovorka ; Prelog, Petar

hrvatski

Nekoliko aspekata utjecaja Georgea Grosza na hrvatsku umjetnost između dva svjetska rata

U ovome radu autori se bave analizom ključnih aspekata utjecaja njemačkog slikara i grafičara Georgea Grosza (1893.-1959.) na hrvatsku međuratnu umjetnost. Načini na koji su Groszovi stavovi i djelo ostavili traga u hrvatskoj umjetnosti nisu bili jednoznačni i mogu se prepoznati te tumačiti na više razina. Iako opće srodnosti u obilježjima likovne sintakse nedvojbeno postoje, Groszov se utjecaj prije svega može prepoznati na ideološkoj razini. On je, naime, za dio umjetnika hrvatskog međuraća, posebice za članove Udruženja umjetnika Zemlja, bio autor sukladnog ideološkog uvjerenja koji se, na srodan likovni način, zalaže za aktivnu ulogu umjetnosti u društvu. Tako su Groszovi stavovi posredno djelovali i na oblikovanje općeg kulturnog ozračja u kojemu dolazi do polarizacije cjelokupne umjetničke scene. U tom je smislu i hrvatska likovna kritika, s čestim pozivanjima na Grosza, zakoračila prema novim modalitetima tumačenja umjetničkog djela. Nadalje, relativno kvalitetna recepcija Groszova stvaralaštva, a posebice njegova grafičkog opusa, pridonijela je afirmaciji grafike kao ključnog medija socijalne umjetnosti. Na taj je način Grosz postao jednom od osnovnih referenci, pa će na njega, među ostalima, upozoravati upravo oni koji su imali presudan utjecaj na oblikovanje hrvatskog umjetničkog krajolika u razdoblju između dva svjetska rata: Miroslav Krleža, Krsto Hegedušić i Ljubo Babić. Pritom se Krležina stajališta mogu prepoznati kao izuzetno važna u sagledavanju putova afirmacije Groszova djela. U ovome se radu posebna pozornost pridaje i okolnostima organizacije Groszove samostalne izložbe u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu 1932., te analizi recepcije njegova djela u hrvatskoj likovnoj kritici. Naime, upravo će načini na koje je razumijevano njegovo djelo pokazati složenost i isprepletenost svih bitnih aspekata njegova utjecaja.

George Grosz; hrvatska umjetnost između dva svjetska rata; socijalna umjetnost; grafika; Miroslav Krleža; Krsto Hegedušić; Udruženje umjetnika Zemlja;

Rad je objavljen u neznatno izmjenjenom obliku kao "George Grosz and Croatian Art between the Two World Wars " i u RIHA Journal (2011) 0031.

engleski

Some Aspects of the Influence of George Grosz on Croatian Art between the Two Wold Wars

nije evidentirano

George Grosz; Croatian art between the World Wars; social art; graphic art; Miroslav Krleža; Krsto Hegedušić; the Association of Artists

nije evidentirano

Podaci o izdanju

33

2009.

227-240

objavljeno

0350-3437

Povezanost rada

Povijest umjetnosti

Poveznice