Aboridžinski Samson i Dalila (CROSBI ID 160135)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Polak, Iva
hrvatski
Aboridžinski Samson i Dalila
Rad započinje objašnjavanjem nevidljivosti aboridžinskog redatelja dugometražnog igranog filma u okviru australske kinematografije. Njegovim dolaskom na igranofilmsku scenu 1990-ih godina, aboridžinski se redatelj svojim ostvarenjima su(p)rotstavlja dugovremenim orijentalističkim uprizorenjima aboridžinalnosti. Nagrađivani film Samson i Dalila (2009.) mladog aboridžinskog redatelja Warwicka Thorntona također se kritički osvrće na ideološki obojenu pretpostavku neaboridžinskih redatelja koji su dugovremeno smatrali da znaju najprimjerenije filmski prikazati aboridžinsku kulturu. Thornton snima nepretenciozan film o svakodnevici Aboridžina Sjevernog teritorija, te preživljavanje australskih marginalaca prikazuje kroz krhku ljubavnu priču o dvoje mladih aboridžinskih tinejdžera, Samsonu i Dalili, koji unatoč sumornoj stvarnosti uspijevaju pronaći tračak nade.
nevidljivost aboridžinskog redatelja; pravo na samo-prezentaciju 'drugog'; Samson i Dalila
nije evidentirano
engleski
Aboriginal Samson and Delilah
nije evidentirano
invisibility of Aboriginal director; self-representation of the other; Samson and Delilah
nije evidentirano