Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Glazbeno obrazovanje u Istri danas: pedagoške implikacije (CROSBI ID 559511)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Vidulin-Orbanić, Sabina Glazbeno obrazovanje u Istri danas: pedagoške implikacije // Ruralna i urbana glazba istarskog poluotoka / Gortan-Carlin, Ivana Paula (ur.). Novigrad: Katedra Čakavskoga sabora za glazbu, Novigrad, 2010. str. 143-158

Podaci o odgovornosti

Vidulin-Orbanić, Sabina

hrvatski

Glazbeno obrazovanje u Istri danas: pedagoške implikacije

U ovom radu pristupili smo analizi osnovnoškolskog obrazovanja s naglaskom na nastavu glazbene kulture i izvannastavne glazbene aktivnosti. Osvrnuli smo se, pritom, na suvremene težnje obrazovnoga procesa kroz rasterećenje nastavnih sadržaja, poučavanje usmjereno prema učeniku i uvođenje istraživačke nastave. Kvaliteta takvoga obrazovanja ogleda se u stjecanju trajnih i uporabljivih znanja, sposobnosti i umijeća te u osposobljavanju za cjeloživotno učenje. S obzirom na reforme obrazovanja koje su tome težile i uvođenje Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda (HNOS) u osnovne škole, specifičnost suvremene glazbene nastave prepoznali smo u nepretencioznim sadržajima, fleksibilnom i otvorenom modelu rada te mogućnostima učitelja da sami kreiraju dio nastave. Slobodan i kreativan pristup učitelja nastavi odnosi se na izbor skladbi za pjevanje, sviranje, slušanje ili obradu nastavne jedinice te način realizacije- od recepcije glazbenog djela do tjeloglazbe, pokreta, plesa, improvizacije, solističkog i skupnog muziciranja. Osobita je važnost dodijeljena izvannastavnim aktivnostima s kojima se omogućio mnogostrani razvoj učenika kroz različita područja i segmente. U empirijskom dijelu rada donosimo pregled glazbenih izvannastavnih aktivnosti u istarskim osnovnim školama. Cilj istraživanja bio je utvrditi koje izvannastavne glazbene aktivnosti učenici polaze u okviru matične škole te koliki je postotak uključenosti. Uzorak istraživanja činili su učenici viših razreda dviju Istarskih osnovnih škola, ukupno 275 učenika. Dobiveni rezultati ukazali su na to da se visoki udio postotka, 48, 28% učenika iz škole Tar-Vabriga u Taru i 40, 77% učenika iz škole Vladimira Nazora iz Rovinja, uključio u glazbene izvannastavne aktivnosti.

glazbeno obrazovanje ; HNOS ; glazbena kultura ; izvannastavne glazbene aktivnosti

nije evidentirano

engleski

Music general-education in Istria today: pedagogical implications

nije evidentirano

music education ; HNOS ; music culture ; music extracurricular activities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

143-158.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Gortan-Carlin, Ivana Paula

Novigrad: Katedra Čakavskoga sabora za glazbu, Novigrad

978-953-95972-1-2

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija