Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

BRANDING UGOSTITELJSKO-TURISTIČKIH PROIZVODA KAO PREDUVJET KONKURENTNOSTI HRVATSKOGA TURIZMA (CROSBI ID 357415)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Karamarko, Nikola BRANDING UGOSTITELJSKO-TURISTIČKIH PROIZVODA KAO PREDUVJET KONKURENTNOSTI HRVATSKOGA TURIZMA / Ružić, Drago (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2009

Podaci o odgovornosti

Karamarko, Nikola

Ružić, Drago

hrvatski

BRANDING UGOSTITELJSKO-TURISTIČKIH PROIZVODA KAO PREDUVJET KONKURENTNOSTI HRVATSKOGA TURIZMA

Važnost brandinga ugostiteljsko-turističkog proizvoda s aspekta (ne)konkurentnosti hrvatskog turizma određuju aktualne činjenice. Hrvatska u 2009. godini ima sto puta manje brandiranih hotelskih soba na turističkom tržištu od prosjeka europskih zemalja. Zbog toga ima i manju konkurentnost, jer više brandiranih proizvoda na tržištu osigurava snažniju konkurentsku prednost. Identitet temeljnog smještajnog objekta hotel u Hrvatskoj nije isti, kao kod svjetske i europske konkurencije, što izravno ugrožava konkurentnost i poziciju svih hrvatskih smještajnih proizvoda na tržištu. Zbog toga u Hrvatskoj dominiraju pomoćni objekti za smještaj u Domaćinstvu (udio 45 % i rast 15 %) umjesto osnovnih hotelskih (udio 18 % i pad 4, 5% od 2004.-7.) Uvođenje istog europskog standarda hotela i drugih objekata je imperativ i prilika za konverziju objekata Domaćinstva u Hotelske, za branding tisuće obiteljskih hotela u Hrvatskoj, za vraćanje hotela s ograničenom uslugom (Garni), za pristup lokalnim i globalnim brandovima i dr. Branding ugostiteljsko-turističkog proizvoda je proces “zavođenja” kupaca radi stjecanja vjernosti prema dobrom glasu proizvoda s brandom. Turistima su važnije emocije od razuma, važno je biti i osjećati se dobro, nego kupovati razumno – “limbički branding”. Upravljanje ugostiteljsko-turističkim proizvodom s brandom je način “da se cementira ime u svijesti kupca”, širi prepoznatljivost i potiče konkurentnost prema konkurentnim strategijama: troškovnog vodstva, diferencijacije i fokusa na troškove i diferencijaciju (SAD 70%, Evropa 33%, Hrvatska 5% hotela s brandom ). Istraživanja pokazuju da je mnogo veći GOP - dobit po raspoloživoj sobi u hotelu s brandom u Hrvatskoj, koja iznosi 6.022 eura, u odnosu na nebrandirani hotel od 4.669 eura. Veća dobit po sobi iznosi 1.353 eura ili 29 % što pokazuje da snažan brand donosi veću dobit i vrijednost vlasniku hotela s brandom u odnosu na nebrandirani. Za lojalnost brandu kupac je općenito “spreman platiti višu cijenu od 20 - 25 % više”. Hotel s brandom u Hrvatskoj daje 29 – 33 % više dobiti po svakoj raspoloživoj sobi! Ako Hrvatska zamijeni svoj nebrandirani ugostiteljsko-turistički proizvod sa brandiranim može brzo ostvariti znatno veću dobit i konkurentnost bez nove izgradnje. Potreba za daljnjim istraživanjem problematike brandinga odnosno izgradnje ugostiteljsko-turističkih proizvoda s brandom ima višestruko opravdanje: u ekonomskim i ekološkim razlozima (veća konkurentnost, dobit, ugled i zaštita), u humanizaciji rada i odnosa (veće zadovoljstvo svih uključenih), u teorijskim i praktičnim razlozima (razvijanje novih znanja i modela brandinga i dr.).

međunarodni hotelski standardi; standardi poslovnog planiranja; poslovni uspjeh hotela; upravljanje hotelom

nije evidentirano

engleski

BRANDING OF HOSPITALITY AND TOURIST PRODUCT IN CROATIAN TOURISM AS PREREQUISTIE OF COMPETITION

nije evidentirano

product brand; hospitality and tourist product brand; branding; business successful; competition

nije evidentirano

Podaci o izdanju

356

08.12.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija