Utjecaj trgovačkih centara (kao nemjesta) u Zagrebu na nestajanje javnog prostora (CROSBI ID 559473)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Zlatar, Jelena
hrvatski
Utjecaj trgovačkih centara (kao nemjesta) u Zagrebu na nestajanje javnog prostora
Novi koncepti mjesta u supermodernosti su prostori koji gube svoju povijesnu dimenziju, te nisu okupirani identitetom ili urbanim odnosima, a nazivaju se ne-mjestima (non-places). Trgovački centri (shopping-centres) su jedan od primjera takvih mjesta, a u Hrvatskoj, konkretnije gradu Zagrebu, kroz proces urbane obnove dolazi do njihovog ubrzanog razvoja čime dolazi i do smanjenja javnog prostora (public space). Ovaj rad na primjeru trgovačkih centara u centru Zagreba ukazuje na nestajanje javnih urbanih prostora u korist privatiziranih, te pokazuje na koji način trgovački centri kroz svoja obilježja postaju nova forma prostora, pseudo-javni prostor (semi-public space).
konzumerizam; trgovački centri; urbana obnova; ne-mjesto; javni prostor; pseudo-javni prostor
nije evidentirano
engleski
Influence of shopping centres(as non-places) in Zagreb on the dissapearing of public space
nije evidentirano
consumerism; shopping centres; urban renewal; non-place; public space; semi-public space
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Mjesto, nemjesto. Interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture
Podaci o skupu
Od mjesta do ne-mjesta: interdisciplinarna promišljanja prostora i kulture
predavanje
24.09.2009-25.09.2009
Zagreb, Hrvatska