Koncepcije građanina i granske kompetencije - implikacije za obrazovne programe (CROSBI ID 559465)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ledić, Jasminka ; Ćulum, Bojana
hrvatski
Koncepcije građanina i granske kompetencije - implikacije za obrazovne programe
Aktivno građanstvo ključno je u održavanju zdrave demokracije i (obrazovni) ideal kojem valja težiti u suvremenom društvu. Pitanje koncepcija (aktivnog) građanstva i građanskih kompetencija koje najbolje odgovaraju demokraciji, oduvijek je žarište rasprave brojnih filozofa, politologa i povjesničara. Poznavanje različitih koncepcija poželjnog, odnosno ''dobrog građanina' nužno je zbog implikacija koje (ne)prihvaćanje istih ima na obrazovne programe. U radu se raspravlja o temeljnim karakteristikama kompetentnog građanina u demokratskom sistemu i koncepcijama građanina, od kojih je svaka povezana s odgovarajućim konceptom razumijevanja demokracije. U fokusu rada su temeljna obilježja i argumentacija koncepcije građanina koje postavljaju Boyte i Karri (2000): (I) građani kao glasači određenog političkog sustava, (II) građani koji iskazuju brigu za zajednicu i (III) građani koji doprinose stvaranju javnog dobra i rješavanju problema zajednice te orijentacije građanina kako ih definiraju Westheimer i Kahne (2004): (I) orijentacija građanina prema osobnoj odgovornosti, (II) aktivnoj participaciji te (III) pravdi odnosno društvenoj jednakosti. Autorice raspravljaju o koncepcijama građanina i građanskim kompetencijama koje ih prate. Koncepcije građanina važno je razlikovati zbog načina na koji svaka od njih oblikuje pristupe obrazovanju za aktivno građanstvo, načina na koji se pojavljuje u aktualnim kurikulumima i gradi u ishode učenja.
građanske kompetencije; civilno zalaganje; koncepcije kompetentnog građanina; orijentacije građanina; obrazovanje za aktivno građanstvo
nije evidentirano
engleski
Citizesnhip Conceptions and Competences - Implications for Educational Programmes
nije evidentirano
citizenship conceptions; civic competences; civic engagement; citizenship education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
45-56.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 4. međunarodne konferencije Neformalno obrazovanje i informalno učenje odraslih = Non-formal adult education and informal adult learning: book of proceedings of the international conference
Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir
Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD)
978-953-98811-3-7
Podaci o skupu
Međunarodna konferencija Neformalno obrazovanje i informalno učenje odraslih (4 ; 2009)
predavanje
29.05.2009-31.05.2009
Šibenik, Hrvatska