Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Koncepcije građanina i granske kompetencije - implikacije za obrazovne programe (CROSBI ID 559465)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ledić, Jasminka ; Ćulum, Bojana Koncepcije građanina i granske kompetencije - implikacije za obrazovne programe // Zbornik radova 4. međunarodne konferencije Neformalno obrazovanje i informalno učenje odraslih = Non-formal adult education and informal adult learning: book of proceedings of the international conference / Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir (ur.). Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2009. str. 45-56

Podaci o odgovornosti

Ledić, Jasminka ; Ćulum, Bojana

hrvatski

Koncepcije građanina i granske kompetencije - implikacije za obrazovne programe

Aktivno građanstvo ključno je u održavanju zdrave demokracije i (obrazovni) ideal kojem valja težiti u suvremenom društvu. Pitanje koncepcija (aktivnog) građanstva i građanskih kompetencija koje najbolje odgovaraju demokraciji, oduvijek je žarište rasprave brojnih filozofa, politologa i povjesničara. Poznavanje različitih koncepcija poželjnog, odnosno ''dobrog građanina' nužno je zbog implikacija koje (ne)prihvaćanje istih ima na obrazovne programe. U radu se raspravlja o temeljnim karakteristikama kompetentnog građanina u demokratskom sistemu i koncepcijama građanina, od kojih je svaka povezana s odgovarajućim konceptom razumijevanja demokracije. U fokusu rada su temeljna obilježja i argumentacija koncepcije građanina koje postavljaju Boyte i Karri (2000): (I) građani kao glasači određenog političkog sustava, (II) građani koji iskazuju brigu za zajednicu i (III) građani koji doprinose stvaranju javnog dobra i rješavanju problema zajednice te orijentacije građanina kako ih definiraju Westheimer i Kahne (2004): (I) orijentacija građanina prema osobnoj odgovornosti, (II) aktivnoj participaciji te (III) pravdi odnosno društvenoj jednakosti. Autorice raspravljaju o koncepcijama građanina i građanskim kompetencijama koje ih prate. Koncepcije građanina važno je razlikovati zbog načina na koji svaka od njih oblikuje pristupe obrazovanju za aktivno građanstvo, načina na koji se pojavljuje u aktualnim kurikulumima i gradi u ishode učenja.

građanske kompetencije; civilno zalaganje; koncepcije kompetentnog građanina; orijentacije građanina; obrazovanje za aktivno građanstvo

nije evidentirano

engleski

Citizesnhip Conceptions and Competences - Implications for Educational Programmes

nije evidentirano

citizenship conceptions; civic competences; civic engagement; citizenship education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

45-56.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 4. međunarodne konferencije Neformalno obrazovanje i informalno učenje odraslih = Non-formal adult education and informal adult learning: book of proceedings of the international conference

Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir

Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD)

978-953-98811-3-7

Podaci o skupu

Međunarodna konferencija Neformalno obrazovanje i informalno učenje odraslih (4 ; 2009)

predavanje

29.05.2009-31.05.2009

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija