Integrirani pristup poučavanju pojmova difuzije i osmoze (CROSBI ID 357362)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Flegar, Vanja
Mrvoš-Sermek, Draginja
hrvatski
Integrirani pristup poučavanju pojmova difuzije i osmoze
U okviru rada proveden je test o razvijenosti koncepta tvari (TRKT) za uzrast od 10-12 godina, na uzorku od 172 učenika 4. i 5. razreda OŠ Zagreba. Test se sastojao od tri zadatka koja ispituju koncepte vezane uz difuziju, kapilarnost i osmozu. Modificiranu verziju istog testa rješavalo je 278 nastavnika kemije i biologije u sedam županija diljem Hrvatske. Analizom rezultata uočeno je postojanje pogrešnih predkoncepata i usvojenih alternativnih koncepata u obje skupine ispitanika. U radu je uz osvrt na intelektualni razvoj pojedinca i kritički pregled pojmova difuzija, osmoza i kapilarnost kroz mnoge udžbenike nastavnog predmeta Prirode, predloženo na temelju rezultata istraživanja kojim strategijama i metodama spriječiti nastajanje alternativnih koncepata kroz nastavu Prirode, Biologije i Kemije. Isti rezultati i prijedlozi poslužili su pri pripremi i provođenju seminara za nastavnike biologije i kemije u organizaciji AZOO i suradnika projekata MZOŠ (119-0091361-1081, 119-0091361-1223) tijekom 2009. godine u većini Stručnih županijskih vijeća kemije OŠ diljem Hrvatske.
edukacijska istraživanja; kemija; difuzija; osmoza
Ovaj rad metodički je dio u okviru diplomskog rada pod nazivom ' Metoda za određivanje efikasnosti ugrađivanja imunomodulatora peptidoglikanske strukture u liposome' ; Voditelji: dr. sc. Astrid Gojmerac Ivšić, doc. ; dr. sc. Ruža Frkanec, viši znanstveni suradnik ; dr. sc. Branka Vranešić, znanstveni savjetnik.
engleski
Integrated approach to teaching the concepts of diffusion and osmosis
nije evidentirano
educational research; chemistry; diffusion; osmosis
nije evidentirano
Podaci o izdanju
34
30.09.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb