Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Integrirani pristup poučavanju pojmova difuzije i osmoze (CROSBI ID 357362)

Ocjenski rad | diplomski rad

Flegar, Vanja Integrirani pristup poučavanju pojmova difuzije i osmoze / Mrvoš-Sermek, Draginja (mentor); Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2009

Podaci o odgovornosti

Flegar, Vanja

Mrvoš-Sermek, Draginja

hrvatski

Integrirani pristup poučavanju pojmova difuzije i osmoze

U okviru rada proveden je test o razvijenosti koncepta tvari (TRKT) za uzrast od 10-12 godina, na uzorku od 172 učenika 4. i 5. razreda OŠ Zagreba. Test se sastojao od tri zadatka koja ispituju koncepte vezane uz difuziju, kapilarnost i osmozu. Modificiranu verziju istog testa rješavalo je 278 nastavnika kemije i biologije u sedam županija diljem Hrvatske. Analizom rezultata uočeno je postojanje pogrešnih predkoncepata i usvojenih alternativnih koncepata u obje skupine ispitanika. U radu je uz osvrt na intelektualni razvoj pojedinca i kritički pregled pojmova difuzija, osmoza i kapilarnost kroz mnoge udžbenike nastavnog predmeta Prirode, predloženo na temelju rezultata istraživanja kojim strategijama i metodama spriječiti nastajanje alternativnih koncepata kroz nastavu Prirode, Biologije i Kemije. Isti rezultati i prijedlozi poslužili su pri pripremi i provođenju seminara za nastavnike biologije i kemije u organizaciji AZOO i suradnika projekata MZOŠ (119-0091361-1081, 119-0091361-1223) tijekom 2009. godine u većini Stručnih županijskih vijeća kemije OŠ diljem Hrvatske.

edukacijska istraživanja; kemija; difuzija; osmoza

Ovaj rad metodički je dio u okviru diplomskog rada pod nazivom ' Metoda za određivanje efikasnosti ugrađivanja imunomodulatora peptidoglikanske strukture u liposome' ; Voditelji: dr. sc. Astrid Gojmerac Ivšić, doc. ; dr. sc. Ruža Frkanec, viši znanstveni suradnik ; dr. sc. Branka Vranešić, znanstveni savjetnik.

engleski

Integrated approach to teaching the concepts of diffusion and osmosis

nije evidentirano

educational research; chemistry; diffusion; osmosis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

34

30.09.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Kemija, Pedagogija