Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 448753

INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA


Bilić-Prcić, Ante; Runjić, Tina
INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA // Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Matejić-Đuričić, Zorica (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2009. str. 559-568


Naslov
INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA
(INTEGRATION AND SOCIAL SKILLS OF VISUAL IMPAIRED CHILDREN OF LOWER SCHOOL-AGE)

Autori
Bilić-Prcić, Ante ; Runjić, Tina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji

Urednik/ci
Matejić-Đuričić, Zorica

Izdavač
Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

Grad
Beograd

Godina
2009

Raspon stranica
559-568

ISBN
978-86-80113-84-5

Ključne riječi
socijalne vještine, djeca oštećena vida, integracija, rehabilitacija
(social skills, visual impaired children, integration, rehabilitation)

Sažetak
Proces integracije slijepe i slabovidne djece u potpunosti će ostvariti svoju svrhu samo onda kada takva djeca budu imala mogućnosti učiti odgovarajuća socijalna ponašanja kroz pozitivne relacije s vršnjacima bez oštećenja. Stoga se uspješnost uključivanja djece oštećena vida u redovne razrede ne može procjenjivati samo putem njihovih akademskih postignuća (školskog uspjeha) nego se procjenom moraju obuhvatiti i njihova postignuća u socijalnim vještinama. Nedostatak prethodnog treninga, kao i aktivne podrške učiteljima u redovnom razredu, ograničene socijalne, kognitivne i motoričke kompetencije djece s oštećenjem vida često rezultiraju negativnim iskustvima u redovnoj školi. Područje socijalnih vještina ove djece je dodatno ugroženo i zbog toga što vidne informacije imaju veliku ulogu u učenju i primjeni socijalnih vještina koje su neophodne za prihvaćanje od strane vršnjaka. Istraživanjem prezentiranim u ovom radu obuhvaćeno je 40 (N=40) učenika nižeg školskog uzrasta. Programom odgoja i obrazovanja u redovnim školama Republike Hrvatske obuhvaćeno je 28 učenika, a 12 učenika pohađalo je Centar za odgoj i obrazovanje „Vinko Bek“ u Zagrebu. Socijalne vještine su procijenjene subskalom socijalnih vještina instrumenta Social Skills Rating System (Gresham i Eliot, 1990). Rezultati su pokazali da postoji razlika u socijalnim vještinama između integriranih učenika i učenika koji su pohađali Centar „Vinko Bek“ u području asertivnosti, empatije i samokontrole, dok u području kooperativnosti nema razlika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tina Runjić (autor)

Avatar Url Ante Bilić-Prcić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bilić-Prcić, Ante; Runjić, Tina
INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA // Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Matejić-Đuričić, Zorica (ur.).
Beograd: Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2009. str. 559-568
Bilić-Prcić, A. & Runjić, T. (2009) INTEGRACIJA I SOCIJALNE VJEŠTINE UČENIKA OŠTEĆENA VIDA NIŽEG ŠKOLSKOG UZRASTA. U: Matejić-Đuričić, Z. (ur.) Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji. Beograd, Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, str. 559-568.
@inbook{inbook, editor = {Mateji\'{c}-\DJuri\v{c}i\'{c}, Z.}, year = {2009}, pages = {559-568}, keywords = {social skills, visual impaired children, integration, rehabilitation}, isbn = {978-86-80113-84-5}, title = {INTEGRATION AND SOCIAL SKILLS OF VISUAL IMPAIRED CHILDREN OF LOWER SCHOOL-AGE}, keyword = {social skills, visual impaired children, integration, rehabilitation}, publisher = {Univerzitet u Beogradu, Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju}, publisherplace = {Beograd} }