Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju hrvatskoga jezika (CROSBI ID 40570)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vladimir Kuharić
hrvatski
Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju hrvatskoga jezika
Sažetak: Istraživanjem u okviru projekta «Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku», analizira se grafičko-tipografski aspekt korpusa hrvatskih povijesnih početnica na latinici tiskanih od 1527. do 1881. godine, i aktualnih alternativnih razgranatih udžbenika hrvatskog jezika za prvi razred osnovne škole koji se primjenjuju u školskoj godini 2007./2008. U čitavom istraživanju kvaliteta tipografije promatra se sa stanovišta komunikacije primjerene dječjoj vizualnoj percepciji. Temeljno mjerilo pri vrijednovanju udžbenika, tipografije i ilustracija je učenik kao subjekt obrazovanja. Mjerila vrjednovanja tipografije za početno čitanje obuhvaćaju vrstu i veličinu slova, razmak između riječi, dužinu redova, razmak između redova i kvalitetu ilustracija. Mjerila za vrjednovanje likovnosti udžbenika su: prikladnost, temeljitost, koherentnost, metodičnost, jedinstvenost.
tipografija, čitkost, ilustracija, prijelom
nije evidentirano
engleski
Language and Art standards in initial Reading and Writing in the Croatian language
nije evidentirano
typography, graphics, illustration, textbook design
nije evidentirano
Podaci o prilogu
79-98.
objavljeno
Podaci o knjizi
Rano učenje hrvatskoga jezika 2
Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante
Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2009.
978-9537210-18-2