Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Testiranje učeničke interpretacije grafova u kinematici i identifikacija odgovarajućih pretkoncepcija (CROSBI ID 357295)

Ocjenski rad | diplomski rad

Blažević, Marijana Testiranje učeničke interpretacije grafova u kinematici i identifikacija odgovarajućih pretkoncepcija / Radolić, Vanja (mentor); Osijek, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za fiziku, . 2009

Podaci o odgovornosti

Blažević, Marijana

Radolić, Vanja

hrvatski

Testiranje učeničke interpretacije grafova u kinematici i identifikacija odgovarajućih pretkoncepcija

Krajem 2007. godine, provedeno je testiranje učeničkog razumijevanja grafova u kinematici TUG-K testom u 24 srednje škole u istočnoj Hrvatskoj, a ukupno je sudjelovalo 1169 učenika prvih razreda. Pri analizi dobivenih rezultata, a prema nastavnim programima fizike, škole su podijeljene u tri grupe: matematičke gimnazije (MG ; testirano je 168 učenika), opće i jezične gimnazije (O/JG ; 587 učenika) te strukovne škole (StŠ ; 414 učenika u različitim smjerovima: elektrotehnički, tehnički, građevinski, prometni). Učenici matematičkih gimnazija su prosječno uspješno riješili 42, 0% testa, općih/jezičnih gimnazija 30, 2%, a učenici strukovnih škola 20, 2%. Provedena kvantitativna analiza pouzdanosti testa je pokazala da je test pouzdan kao cjelina za sva tri nastavna programa fizike, dok je korelacija između točnih odgovora na pojedinačna pitanja i cijelog testa odlična za MG, dobra za O/JG, a nezadovoljavajuća za StŠ. Potvrđene su najčešće učeničke poteškoće prilikom interpretacije i razumijevanja grafova u kinematici: (i) graf se razmatra kao “slika” (fotografija) promatrane situacije ; (ii) poteškoće oko određivanja nagiba pravca posebno ako pravac ne prolazi kroz ishodište ; (iii) zbrka oko promatrane varijable ; (iv) problem određivanja površine ispod krivulje kao i (ne)uočavanje značenja površine ispod krivulje.

graf ; kinematika ; TUG-K test ; pretkoncepcije ; statistička analiza

nije evidentirano

engleski

Testing of student`s interpretation of graphs in kinematics and the identification of matching misconceptions

nije evidentirano

graph ; kinematics ; TUG-K test ; misconceptions ; statistical analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

76

21.12.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Odjel za fiziku

Osijek

Povezanost rada

Fizika