Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 447297

Samoprocjena identiteta djece i mladeži s poremećajima u ponašanju tijekom institucionalnog tretmana


Žižak, Antonija; Koller - Trbović, Nivex; Brusić, Roberta
Samoprocjena identiteta djece i mladeži s poremećajima u ponašanju tijekom institucionalnog tretmana // Kriminologija & socijalna integracija : časopis za kriminologiju, penologiju i poremećaje u ponašanju, 1 (1993), 2; 237-246 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Samoprocjena identiteta djece i mladeži s poremećajima u ponašanju tijekom institucionalnog tretmana
(Self - evaluation children and youth with disturbances in behavior during institutional treatment)

Autori
Žižak, Antonija ; Koller - Trbović, Nivex ; Brusić, Roberta

Izvornik
Kriminologija & socijalna integracija : časopis za kriminologiju, penologiju i poremećaje u ponašanju (1330-2604) 1 (1993), 2; 237-246

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Identitet djece i maloljetnika s poremećajima u ponašanju; samoprocjena; institucionalni tretman
(Identity of children and juveniles with behaviour disorders; self - estimating; institutional treatment)

Sažetak
S ciljem da se utvrde faktorske strukture identiteta djece i maloljetnika s poremećajima u ponašanju u toku institucionalnog tretmana, na temelju njihove samoprocjene, formiran je uzorak od 98 ispitanika, iz 6 ustanova na području Republike Hrvatske. Primijenjen je upitnik „Kako ja procjenjujem sebe“ koji se sastoji od 20 bipolarnih varijabli, koje pokrivaju prostor 4 osnovnih psiholoških potreba, prema teoretskom modelu Kontrolne teorije i Realitetne terapije. Faktorskom analizom dobivena su 4 značajna faktora nazvana: faktor samoprocjene uspješnog identiteta, faktor orijentacije na nezavisnost, faktor samoprocjene neuspješnog identiteta i faktor orijentacije na druge. Dobiveni rezultati potvrđuju tezu da je doživljavanje samoga sebe uspješnim, djelomično ili u potpunosti, neophodno zadovoljavanje svih, odnosno većine osnovnih psiholoških potreba.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb