Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

DOPRINOS BRZINE SEGMENATA KRAUL TEHNIKE NA REZULTAT PLIVANJA 25 M KRAUL KOD PLIVAČA PLIVAČKE ŠKOLE (CROSBI ID 558902)

Prilog sa skupa u zborniku | ostalo | međunarodna recenzija

Zoretić, Dajana: Wertheimer, Vlatka, Fajdetić, Mirna DOPRINOS BRZINE SEGMENATA KRAUL TEHNIKE NA REZULTAT PLIVANJA 25 M KRAUL KOD PLIVAČA PLIVAČKE ŠKOLE // Kondicijska priprema sportaša / Jukić, Igoe: Gregov, Cvita: Šalaj, Sanja: Milanović, Luka: Trošt-Bobić, Tatjana (ur.). Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske, 2010. str. 532-536

Podaci o odgovornosti

Zoretić, Dajana: Wertheimer, Vlatka, Fajdetić, Mirna

hrvatski

DOPRINOS BRZINE SEGMENATA KRAUL TEHNIKE NA REZULTAT PLIVANJA 25 M KRAUL KOD PLIVAČA PLIVAČKE ŠKOLE

S početkom školske dobi većina živčanih struktura je razvijena i bazični obrazac kretanja je uspostavljen što tu dob čine idealnom za vježbanje bazičnih sposobnosti (Mišigoj-Duraković, 2006) . Plivačka škola ima za cilj svu primljenu djecu naučiti sve četiri plivačke tehnike, okrete i starteve. Naglasak je na radu na tehnici bez klasičnih trenažnih operatora, no ipak postavlja se pitanje zašto se već tada javljaju velike razlike u rezultatima i je li moguće u budućnosti te razlike smanjiti, odnosno može li se radom na pojedinim dijelovima tehnike poboljšati rezultat i povećati brzina na 25 m kraul. Za uspješno provođenje bazičnih sposobnosti kod djece u plivanje potrebno je poznavati tehnologiju stvaranja plivača i modelne karakteristike djece. Važnao je poznavati zakonitosti razvoja, rasta i formiranja organizma djeteta, te napredak u trenažnom procesu u kojem bi trebali biti jasno postavljeni etapni ciljevi. Relativno brzo mogu usvojiti osnovne tehnike plivanja. Zbog toga se primjenjuju raznovrsne vježbe na suhom i u vodi koje razvijaju velike mišićne grupacije, te učenje osnovnih motoričkih kretnih struktura plivačkih tehnika. Veliku važnost u toj dobi se pridaje razvoju agilnosti, ravnoteži, koordinaciji, brzini, trčanju, skaknju, plutanju, zahvatu vode i rad nogama. Brzina je sposobnost izvedbe zadanog pokreta, ili više njih, u što kraćem vremenu. Velikim dijelom brzina je uvjetovana mišićnom raspodjelom brzih i sporih vlakana, no bez pravilne tehnike i koordinacije vrlo brzo dolazi do stagnacije rezultata i brzinske barijere (Milanović, 2007) zato je upravo učenje tehnike osnova prije početka rada na razvoju brzine. Pošto se tijekom plivačke škole curice i dječaci nalaze u razdobljima povoljnim za razvoj brzine (senzitivnim fazama) u dobi od 7 do 11, odnosno 7 do 9 za curice i dječake nije moguće u provodi klasične trenažne opratore za razvoj brzine, iz razloga što se tehnika nalazi još na stupnju usavršavanja i stabilizacije. Cilj rada je utvrdit koje varijable doprinose uspjehu brzini plivanja kod plivača i plivačica druge godine škole plivanja i nastoji se ustanoviti koliko će brzina usvojenih cjelina, kao što su odvojeni rad nogama, rukama ili start utjecati na brzinu cijele tehnike na 25 m kraul.

brzina; plivačka škola

nije evidentirano

engleski

DOPRINOS BRZINE SEGMENATA KRAUL TEHNIKE NA REZULTAT PLIVANJA 25 M KRAUL KOD PLIVAČA PLIVAČKE ŠKOLE

nije evidentirano

brzina; plivačka škola

nije evidentirano

Podaci o prilogu

532-536.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kondicijska priprema sportaša

Jukić, Igoe: Gregov, Cvita: Šalaj, Sanja: Milanović, Luka: Trošt-Bobić, Tatjana

Zagreb: Kineziološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Udruga kondicijskih trenera Hrvatske

Podaci o skupu

8.godišnja međunarodna konferencija - Kondicijska priprema sportaša - Trening brzine, agilnosti i eksplozivnosti

predavanje

26.02.2010-27.02.2010

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano