Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga neverbalne komunikacije u odnosu učitelj – učenik (CROSBI ID 558812)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Pribanić , Ljubica Uloga neverbalne komunikacije u odnosu učitelj – učenik // Zbornik radova / Ivon, Hicela (ur.). 2006. str. 79-88

Podaci o odgovornosti

Pribanić , Ljubica

hrvatski

Uloga neverbalne komunikacije u odnosu učitelj – učenik

Škola je ustanova u kojoj se ovladava strategijom usvajanja znanja, vještina i navika dominantno verbalnim putem pa i očekujemo da verbalni izraz bude važniji od neverbalnoga. Učitelji, međutim, moraju biti svjesni i svojega neverbalnoga ponašanja te utjecaja na učenike. Neverbalni je dio komunikacije afektivan i stoga je učinkovito komunikacijsko sredstvo koje poboljšava odnos između učitelja i učenika te često ima veći utjecaj na učenike od verbalne komunikacije. U ovom će se radu analizirati neki vidovi neverbalne komunikacije u razredu. Učitelji razgovaraju s učenicima i bez riječi svojim izgledom i držanjem. Učitelji neverbalno komuniciraju kada određenom mimikom lica prate izgovorene sadržaje, kada pogled usmjeravaju u učenike ili mimo njih, kada povisuju ili snizuju glas, kada gestikuliraju i kada prijeteći podižu kažiprst. Učitelji pokazuju osjetljivost za neverbalne vidove komunikacije kada dodiruju učenike, kada poštuju prostor učenika, kada vode računa o vremenu kada razgovaraju s učenicima i kada biraju okolinu u kojoj razgovaraju. Kada učitelji vode brigu o rasporedu klupa i stolaca, kada biraju glazbu, boje, osvjetljenje i reguliraju temperaturu, kada vode brigu o svojem mirisu i mirisu okružja znači da su svjesni neverbalnih poruka koje iz toga proizlaze. Kao što učenici percipiraju učiteljeva neverbalna ponašanja tako isto i učitelj otkriva značenja neverbalnih poruka koje mu šalju učenici.

neverbalna komunikacija u razredu; kategorije neverbalnih poruka; neverbalna poruka nasuprot verbalnoj poruci

nije evidentirano

engleski

The role of nonverbal communication in teacher-pupil relationship

nije evidentirano

classroom nonverbal communication; categories of nonverbal messages; nonverbal versus verbal message

nije evidentirano

Podaci o prilogu

79-88.

2006.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova

Ivon, Hicela

953-96977-4-3

Podaci o skupu

5. dani osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije "Prema kvalitetnoj školi"

pozvano predavanje

16.11.2006-18.11.2006

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija