Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 445340

Povijest i praksa scenske primjene folklornog plesa u Hrvata. Između društvene i kulturne potrebe, politike, kulturnog i nacionalnog identiteta


Sremac, Stjepan
Povijest i praksa scenske primjene folklornog plesa u Hrvata. Između društvene i kulturne potrebe, politike, kulturnog i nacionalnog identiteta, Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku, 2010 (monografija)


Naslov
Povijest i praksa scenske primjene folklornog plesa u Hrvata. Između društvene i kulturne potrebe, politike, kulturnog i nacionalnog identiteta
(History and practice of application of the traditional dance on the stage among Croats: between social and cultural necessity, politics, cultural and national identity)

Autori
Sremac, Stjepan

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Institut za etnologiju i folkloristiku

Grad
Zagreb

Godina
2010

Stranica
426

ISBN
978-953-6020-45-4

Ključne riječi
povijest; praksa; pozornica; folklorni ples; identitet; politika
(history; practice; stage; traditional dance; identity; politics)

Sažetak
U radu se istražuje i rekonstruira razvojni put i razmjeri scenske prezentacije plesnih i glazbenih tradicija Hrvata, od prvih poznatih primjera do današnjih dana, te da se slijedom toga utvrde pojavni oblici. Već površan pogled na primjere primjene folklornog plesa upućuje na različite plesne oblike i različite nositelje. Jednom su to građani koji interpretiraju seoske plesne tradicije, drugi put seljaci koji plešu svoje vlastite plesove. Treći su to put građani koji interpretiraju svoje gradske plesove ili stvaraju (koreografiraju) nove, odnosno, kako je to već Moser lucidno zamijetio, "izmišljaju tradiciju". Iz ovih nekoliko primjera vidljivo je da se podjednaka pažnja pridaje seoskim i gradskim plesovima i podvodi ih se ravnopravno pod zajednički termin folklorni ples. Gradski se ples u svojoj slobodnoj izvaninstitucionalnoj egzistenciji ponaša jednako kao seoski ples, a razlike koje postoje (repertoarne, stilske, glazbene) proistječu iz različitosti kulturnog i društvenog ambijenta kojima pripadaju i u kojima su se razvijali. Ne zaboravlja se ni uvijek prisutan zajednički dio plesnog repertoara (npr. polka i valcer). Obrađeni primjeri gradskog plesa i plesanja potvrđuju ne samo sličnost ili istovjetnost funkcioniranja seoskih i gradskih plesova i njihovo prepletanje i prožimanje nego i podjednaku upotrebu, posebice scensku primjenu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
189-1890668-0661 - Plesna etnografija i mnogostruki identiteti (Tvrtko Zebec, )

Ustanove
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Stjepan Sremac (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Sremac, Stjepan
Povijest i praksa scenske primjene folklornog plesa u Hrvata. Između društvene i kulturne potrebe, politike, kulturnog i nacionalnog identiteta, Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku, 2010 (monografija)
Sremac, S. (2010) Povijest i praksa scenske primjene folklornog plesa u Hrvata. Između društvene i kulturne potrebe, politike, kulturnog i nacionalnog identiteta. Zagreb, Institut za etnologiju i folkloristiku.
@book{book, author = {Sremac, S.}, collectioneditor = {Prica, Ines and Zaradija-Ki\v{s}, Antonija and Zebec, Tvrtko}, year = {2010}, pages = {426}, keywords = {history, practice, stage, traditional dance, identity, politics}, isbn = {978-953-6020-45-4}, title = {History and practice of application of the traditional dance on the stage among Croats: between social and cultural necessity, politics, cultural and national identity}, keyword = {history, practice, stage, traditional dance, identity, politics}, publisher = {Institut za etnologiju i folkloristiku}, publisherplace = {Zagreb} }