Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 445169

Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja


Svalina, Vesna; Škojo, Tihana
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2009. str. 115-132 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 445169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja
(National Curriculum and music education of future teachers)

Autori
Svalina, Vesna ; Škojo, Tihana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2009, 115-132

ISBN
978-953-7498-25-2

Skup
MEĐUNARODNI simpozij glazbenih pedagoga Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena

Mjesto i datum
Pula, Republika Hrvatska, 25.-26.09.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nacionalni kurikulum ; kompetencije ; glazbena nastava ; glazbeno obrazovanje budućih učitelja
(national curriculum ; competencies ; teaching music ; musical education of future teachers)

Sažetak
Donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma u Hrvatskoj se napušta tradicionalni pristup odgoju i obrazovanju temeljen prvenstveno na nastavnim programima kojima se strogo propisuje što učitelji trebaju podučavati učenike tijekom jedne školske godine. U novom kurikulumskom pristupu primarni cilj odgoja i obrazovanja više nije prenošenje znanja nego razvoj učeničkih kompetencija. Temeljem ovakvog pristupa i glazbena je nastava u osnovnim općeobrazovnim školama dobila novu programsku koncepciju. Verbalna su znanja svedena na najmanju mjeru, ne inzistira se više na glazbenom opismenjivanju, a u prvi plan dolazi sama glazba i njeno upoznavanje slušanjem ili aktivnim muziciranjem. Glazbenu je nastavu u općeobrazovnoj školi moguće izvoditi u skladu s novim kurikulumskim pristupom pod uvjetom da se i u glazbenom obrazovanju budućih učitelja velika pažnja posvećuje praktičnom bavljenju glazbom i upoznavanju same glazbe. Ako se njihovo glazbeno obrazovanje temelji prije svega na usvajanju tzv. teorijskih znanja i znanja o glazbi (verbalnih znanja), u školama se i dalje neće događati neke bitne promjene. Učenike je moguće kvalitetno uvoditi u različite glazbene aktivnosti jedino ako su i učitelji sami stekli određene glazbene vještine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Branko Bognar, )

Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Svalina (autor)

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Svalina, Vesna; Škojo, Tihana
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja // Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2009. str. 115-132 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Svalina, V. & Škojo, T. (2009) Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja. U: Vidulin-Orbanić, S. (ur.)Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena.
@article{article, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2009}, pages = {115-132}, keywords = {national curriculum, competencies, teaching music, musical education of future teachers}, isbn = {978-953-7498-25-2}, title = {National Curriculum and music education of future teachers}, keyword = {national curriculum, competencies, teaching music, musical education of future teachers}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Republika Hrvatska} }