Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 444512

Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju


Jeđud, Ivana; Lebedina-Manzoni, Marija
Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju // Napredak, 149 (2008), 4; 403-425 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju
(Experineces of school failure in children and youth with behaviour disorders)

Autori
Jeđud, Ivana ; Lebedina-Manzoni, Marija

Izvornik
Napredak (1330-0059) 149 (2008), 4; 403-425

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Djeca i mladi; poremećaji u ponašanju; kvalitativna metodologija; školski uspjeh/ neuspjeh
(Children and youth; behaviour disorders; qualitative methodology; school success/ failure)

Sažetak
U projektu «Socijalnopedagoška dijagnoza- participacija korisnika u procesu procjene potreba i planiranja intervencija» sudjelovalo je 40-ero djece i mladih. 27-ero sudionika nalazilo se u procesu institucionalne dijagnostike dok je 13-ero bilo smješteno u stambenoj zajednici. U istraživanju se koristio polustrukturirani intervju s naglaskom na samoprezentaciju djece i mladih. Intervju je obuhvaćao sva važna područja života djece i mladih: o sebi, obitelj, škola, vršnjaci i slobodno vrijeme, normativne orijentacije, budućnost, strategije suočavanja, intervencije, poremećaji u ponašanju. Za obradu podataka korištena je kvalitativna metodologija. Kroz proces sažimanja, izvorne rečenice iz intervjua organizirane su u kategorije i dimenzije. Ovaj rad dio je cjelovitog istraživanja i bavi se područjem škole kroz sljedeće kategorije: doživljaj škole, odnos prema školi, promjene škole, način učenja, doživljaj učenja, doživljaj školskog uspjeha, odnos s nastavnicima, očekivanja od nastavnika, očekivanja nastavnika, položaj među vršnjacima. Elementi školskog uspjeha pokazali su se povezani s pozitivnim doživljajem škole, radnim navikama i samo-motivacijom za učenje, te dobrim odnosima s vršnjacima i nastavnicima. Neuspjeh je bio povezan uz negativan doživljaj škole, nepostojanje radnih navika i strukture učenja te osjećajem različitosti od vršnjaka što često rezultira bježanjem iz škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013100

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju

Jeđud, Ivana; Lebedina-Manzoni, Marija
Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju // Napredak, 149 (2008), 4; 403-425 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Jeđud, I. & Lebedina-Manzoni, M. (2008) Doživljaj školskog (ne)uspjeha kod djece i mladih s poremećajima u ponašanju. Napredak, 149 (4), 403-425.
@article{article, year = {2008}, pages = {403-425}, keywords = {children and youth, behaviour disorders, qualitative methodology, school success/ failure}, journal = {Napredak}, volume = {149}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Experineces of school failure in children and youth with behaviour disorders}, keyword = {children and youth, behaviour disorders, qualitative methodology, school success/ failure} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts