Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 444486

Izazovi grupnog rada s djecom, mladima i odraslima u riziku


Izazovi grupnog rada s djecom, mladima i odraslima u riziku, Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2009 (Udžbenici i skripta)


Naslov
Izazovi grupnog rada s djecom, mladima i odraslima u riziku
(Challenges of Group Work with Children, Youth and Adults in Risk)

Urednik/ci
Žižak, Antonija

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, udžbenici i skripta, strucna

Izdavač
Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Grad
Zagreb

Godina
2009

Stranica
247

ISBN
978-953-6418-62-6

Ključne riječi
grupni rad; djeca; mladi i odrasli u riziku
(group work; children; youth and adults in risk)

Sažetak
U pisanju knjige Izazovi grupnog rada s djecom, mladima i odraslima u riziku sudjelovalo je trinaest autora, socijalnih pedagoga, s različitim iskustvima grupnog rada što je rezultiralo s dvanaest poglavlja različitog sadržaja i opsega te različitih razina i pristupa refleksivnosti pri pisanju. Prvi dio knjige pod nazivom Konceptualni i pedagoški izazovi grupnog rada s djecom i mladima sadrži dva poglavlja. Onaj aspekt tog naziva koji se odnosi na konceptualne izazove javlja se kao prvo poglavlje. Njegova je uloga stvaranje dovoljno širokog okvira u koji će „stati“ većina specifičnih programa i pogleda na grupni rad koji slijedi u drugom dijela knjige. O starim i novim izazovima grupnog rada s djecom i mladima s poremećajima u ponašanju piše se iz perspektive modernog i postmodernog pristupa. To omogućava da se iz perspektive grupnog rada problematiziraju različita teorijska polazišta, vrste grupa i obilježja populacije, uspješnost grupnih tretmana za djecu i mlade, uloga kreativnosti, osnaživanja, participacije i normalizacije te duljine tretmana u grupi. Drugo poglavlje nosi naziv „Analiza sadržaja studentskih programa grupnog rada“. Analizirajući 38 studentskih radova u kojima je opisana priprema i rad studentskih timova s različitim skupinama djece u radu se iznalazi ne samo logiku i zakonitosti pripremanja studenata za ulogu voditelja grupe, nego i specifične doprinose studentskih programa razvoju postojeće prakse grupnog tretmana djece i mladih u riziku. Ovaj tekst također upućuje čitatelje na interaktivni način izobrazbe iz grupnog rada na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu. Drugi dio knjige nosi naziv Grupni rad s djecom i mladima u riziku u različitim okruženjima. To je najopsežniji i najsadržajni dio knjige. Sadrži ukupno osam poglavlja kroz koja se predstavlja rad s djecom i mladima u riziku u različitim okruženjima i u različitim vrstama grupa. Prva tri poglavlja bave se specifičnim obilježjima grupnog rada u školskom okruženju: primjeni glazbe u grupnom radu s djecom s emocionalnim i ponašajnim teškoćama, primjeni grupnog rada po principima treninga socijalnih vještina s djecom sklonom agresivnom ponašanju, te o razrednom odjeljenju kao svojevrsnoj tretmanskoj grupi. U ovom poglavlju predstavljen je i program za djecu s ADHD-om u Centru za djecu, mlade i obitelj Velika Gorica. Grupnim radom u institucijama za djecu i mlade bave se preostala četiri poglavlja. U prvom poglavlju opisuje se značaj rutina i rituala za djecu i mlade u životnim grupama. Sljedeće poglavlje bavi se specifičnim obilježjima odgojne grupe kao životne grupe na primjeru odgojne grupe u Domu za djecu Klasje u Osijeku. U poglavljima koja nakon toga slijede autori nude primjere kratkotrajnih grupno-tretmanskih programa za djecu smještenu u dječjem domu. Ti su radovi specifični i po opsežnim refleksijama voditelja-početnika na vlastiti način rada, odnosno učenja voditeljske uloge. Treći dio knjige nosi naziv Grupni rad s odraslim osobama u riziku. Specifičnost je tog dijela da se bavi grupnim radom s odraslim osobama koje zbog disfunkcionalnosti vlastitog ponašanja i/ili stila života imaju psihijatrijsku dijagnozu. Tako je u prvom poglavlju ove cjeline opisan pristup i grupni oblik rada po principima treninga socijalnih vještina s osobama oboljelim od shizofrenije a u drugom je predstavljen specifičan pristup i oblik dugotrajnog grupnog psihoterapijskog tretmana oboljelih od ratnog posttraumatskog stresnog poremećaja (PTSP-a).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
013-0000000-2488 - Usklađivanje intervencija s potrebama djece i mladih u riziku: izrada modela (Antonija Žižak, )

Ustanove
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Antonija Žižak (urednik)

Citiraj ovu publikaciju

Izazovi grupnog rada s djecom, mladima i odraslima u riziku, Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2009 (Udžbenici i skripta)
Žižak, A. (ur.) (2009) Izazovi grupnog rada s djecom, mladima i odraslima u riziku. Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet.
@book{book, editor = {\v{Z}i\v{z}ak, A.}, year = {2009}, pages = {247}, keywords = {group work, children, youth and adults in risk}, isbn = {978-953-6418-62-6}, title = {Challenges of Group Work with Children, Youth and Adults in Risk}, keyword = {group work, children, youth and adults in risk}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet}, publisherplace = {Zagreb} }