Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Model uspostave DGPS-a na Jadranu-E (CROSBI ID 558528)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Baljak, Krešimir ; Kasum, Josip ; Vidan, Pero Model uspostave DGPS-a na Jadranu-E // Book of abstracts (International Maritime Science Conference) / Gržetić, Zvonko ; Antonić, Radovan ; Kasum, Josip et al. (ur.). 2009

Podaci o odgovornosti

Baljak, Krešimir ; Kasum, Josip ; Vidan, Pero

hrvatski

Model uspostave DGPS-a na Jadranu-E

Sredstva elektroničke, a poglavito satelitske navigacije pružaju veću točnost i brzinu kod određivanja pozicije. Obveza korištenja sredstava satelitske navigacije utemeljena je odredbama Međunarodne konvencije o sigurnosti ljudskih života na moru (Safety of Life at Sea - SOLAS). SOLAS ne propisuje razinu točnosti sredstava satelitske navigacije. Također, ne propisuje uvjete u kojima se zahtjeva povećana razina točnosti. Temeljni satelitski navigacijski sustav namijenjen određivanju pozicije korisnika je Svjetski pozicijski sustav (Global Positioning System - GPS). Dvodimenzionalna pozicija korisnika GPS-a određena je izračunom udaljenosti tri satelita od pozicije korisnika sa GPS prijamnikom (Kasum, 2006). U cilju točnijeg određivanja pozicije broda koristi se Diferencijalni svjetski pozicijski sustav (Diff erential Global Positioning System - DGPS). Veću točnost DGPS pruža popravkom pozicije za pogrešku određenu postupkom usporedbe pozicije referentne postaje s pozicijom postaje koju pruža GPS. U području visokih zemljopisnih širina veća točnost određivanja pozicije može se ostvariti Svjetskim satelitskim navigacijskim sustavom (Global Navigation Satellite System - GLONASS). U odnosu na GPS, GLONASS osigurava veću točnost pozicije korisnika smještenog na većim zemljopisnim širinama temeljem povoljnijeg kuta inklinacije satelita. Drži se da određivanje položaja prometnog entiteta u uvjetima značajne čestine pomorskog prometa zahtjeva povećanu točnost (Kasum, 2002). Poglavito se to odnosi na područja prilaza lukama i kanalima, u shemama odijeljenog prometa (Traffi c Separation Scheme - TSS) te u arhipelaškim morima poput Jadrana-E. Stoga se smatra neophodnim povećati točnost tehnološke podrške elektroničkih navigacijskih sustava (Baljak, 2008). U ovom radu se to prvenstveno odnosi na poboljšanje točnosti sustava za pozicioniranje objekata u povidbi primjenom razvijenog modela uspostave DGPS-a.

DGPS; model; Jadran E

nije evidentirano

engleski

Model establishment of DGPS in the Adriatic Sea E

nije evidentirano

DGPS; model; Adriatic E

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

2. međunarodna konferencija o pomorskoj znanosti (IMSC 2009) = 2nd International Marine Science Conference

Gržetić, Zvonko ; Antonić, Radovan ; Kasum, Josip ; Vidučić, Vinko

Split: Hrvatski hidrografski institut, Pomorski fakultet u Splitu, Općina Podstrana

1847-1498

Podaci o skupu

Međunarodna konferencija o pomorskoj znanosti (2 ; 2009)

predavanje

09.06.2009-09.06.2009

Podstrana, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport