Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 442814

Obrazovnoteorijski, kurikularni i didaktički konteksti ishoda učenja


Palekčić Marko
Obrazovnoteorijski, kurikularni i didaktički konteksti ishoda učenja // Ishodi učenja naSveučilištu u Zagrebu SveZaIU / Milan Mesnić, Ljiljana Pinter (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2009. str. 218-225


Naslov
Obrazovnoteorijski, kurikularni i didaktički konteksti ishoda učenja
(Educational-theoretical, curricular and didactic contexts of learning outcomes)

Autori
Palekčić Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Ishodi učenja naSveučilištu u Zagrebu SveZaIU

Urednik/ci
Milan Mesnić, Ljiljana Pinter

Izdavač
Sveučilište u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2009

Raspon stranica
218-225

ISBN
978-953-6002-38-2

Ključne riječi
Ishodi učenja, obrazovnoteorijski kritički pristup, kurikularni i didaktički konteksti, neka bitna pitanja implementacije ishoda učenja
(Learning outcomes, educational-theoretical critical approach, curricular and didactic contexts, some essential questions about implementation of learning outcomes)

Sažetak
Širi kontekst rasprava o ishodima učenja uključuje razmatranje provedbe reformi viskog obrazovanja obrazovanja u okviru različitih kulturnih tradicija: anglosaksonske (kurikularne) i europske (nastavni plan i program). Odnos između koncepta studiranja orijentiranog na input i koncepta orijentiranog na output (ishode učenja) znanstveni pedagogijski pristup tematizira iz kuta odnosa između materijalnih i formalnih teorija obrazovanja.Tri konteksta ishoda učenja specificiraju ovaj pristup. Obrazovnoteorijski kontekst postavlja pitanje suodnosa obrazovanje putem znanosti i utilitarnog pristupa u reformama visokog obrazovanja u kojemu obrazovanje više nije javno nego „privatno“ dobro. Kurikularni kontekst tematizira stjecanje kompetencija (kao ishodišta učenja) na sveučilištu na tri razine: stjecanje znanja, transformacija znanja i proširenje (transfer) znanja. Didaktički kontekst naglašava važnost promatranja ishoda učenja u složenom dijalektičkom odnosu sadržaja, ciljeva, formi nastave i modela artikulacije nastave - kako ishodi učenja ne bi povratno negativno djelovali na oblikovanja poučavanja na studiju u formi „teaching to learning outcome“. Na kraju rada se postavljaju neka bitna pitanja u implementaciji ishoda učenja na sveučilištima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Rad je nastao i u okviru bilateralnog projekta između Hrvatske i Austrije pod naslovom: Motivation and interest in Higher Education - An Intercultural Approach"



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Igor Radeka, )

Ustanove
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Palekčić Marko
Obrazovnoteorijski, kurikularni i didaktički konteksti ishoda učenja // Ishodi učenja naSveučilištu u Zagrebu SveZaIU / Milan Mesnić, Ljiljana Pinter (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, 2009. str. 218-225
Palekčić Marko (2009) Obrazovnoteorijski, kurikularni i didaktički konteksti ishoda učenja. U: Milan Mesnić, L. (ur.) Ishodi učenja naSveučilištu u Zagrebu SveZaIU. Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, str. 218-225.
@inbook{inbook, editor = {Milan Mesni\'{c}, L.}, year = {2009}, pages = {218-225}, keywords = {Learning outcomes, educational-theoretical critical approach, curricular and didactic contexts, some essential questions about implementation of learning outcomes}, isbn = {978-953-6002-38-2}, title = {Educational-theoretical, curricular and didactic contexts of learning outcomes}, keyword = {Learning outcomes, educational-theoretical critical approach, curricular and didactic contexts, some essential questions about implementation of learning outcomes}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }