Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma (CROSBI ID 356645)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Sablić, Marija Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma / Hrvatić, Neven (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2009

Podaci o odgovornosti

Sablić, Marija

Hrvatić, Neven

hrvatski

Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma

Školska odgojno-obrazovna praksa i školska zajednica zauzimaju značajno mjesto i ulogu u izgrađivanju snošljivih odnosa i formiranju stavova i sustava vrijednosti civilnih građanskih zajednica. Interkulturalno obrazovanje podrazumijeva obrazovanje koje prihvaća pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema učenika za zajednički život i aktivan suodnos u demokratskome društvu. Suvremeni odgojno-obrazovni sustav treba artikulirati interkulturalni kurikulum (programe, sadržaje, izvore, metode rada...) koji će pridonositi ne samo stjecanju znanja, nego i obrazovanju za odnose koji razgrađuju stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima. U radu se ukazalo na važnost uvođenja interkulturalnoga kurikuluma u naš odgojno-obrazovni sustav kao pedagoškoga načela i prakse, budući da se obrazovanje sagledava kao središnja komponenta u svim postojećim konceptualizacijama interkulturalizma. U radu su se analizirali stavovi srednjoškolaca, njihovih nastavnika i roditelja s obzirom na socijalnu distancu, stavove prema europskim demokratskim vrijednostima te interes za poznavanje kulturnih sadržaja pojedinih nacionalnih i etničkih skupina. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja, moguće je stvaranje pretpostavki za sukonstrukciju interkulturalnoga kurikuluma Hrvatskoj, u skladu s harmonizacijom europskoga školstva, kao i dijelom, sadržaja odgoja i obrazovanja koji odgovara europskom kurikulumu za demokratsko građanstvo.

kurikulum; interkulturalni kurikulum; sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma

nije evidentirano

engleski

Co-construction of the Intercultural Curriculum

nije evidentirano

curriculum; intercultural curriculum; co-construction of intercultural curriculum;

nije evidentirano

Podaci o izdanju

291

16.06.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija