Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 440677

Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma


Sablić, Marija
Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma 2009., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma
(Co-construction of the Intercultural Curriculum)

Autori
Sablić, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
16.06

Godina
2009

Stranica
291

Mentor
Hrvatić, Neven

Ključne riječi
Kurikulum; interkulturalni kurikulum; sukonstrukcija interkulturalnog kurikuluma
(Curriculum; intercultural curriculum; co-construction of intercultural curriculum;)

Sažetak
Školska odgojno-obrazovna praksa i školska zajednica zauzimaju značajno mjesto i ulogu u izgrađivanju snošljivih odnosa i formiranju stavova i sustava vrijednosti civilnih građanskih zajednica. Interkulturalno obrazovanje podrazumijeva obrazovanje koje prihvaća pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema učenika za zajednički život i aktivan suodnos u demokratskome društvu. Suvremeni odgojno-obrazovni sustav treba artikulirati interkulturalni kurikulum (programe, sadržaje, izvore, metode rada...) koji će pridonositi ne samo stjecanju znanja, nego i obrazovanju za odnose koji razgrađuju stereotipe, predrasude i stigmatizaciju među ljudima. U radu se ukazalo na važnost uvođenja interkulturalnoga kurikuluma u naš odgojno-obrazovni sustav kao pedagoškoga načela i prakse, budući da se obrazovanje sagledava kao središnja komponenta u svim postojećim konceptualizacijama interkulturalizma. U radu su se analizirali stavovi srednjoškolaca, njihovih nastavnika i roditelja s obzirom na socijalnu distancu, stavove prema europskim demokratskim vrijednostima te interes za poznavanje kulturnih sadržaja pojedinih nacionalnih i etničkih skupina. S obzirom na dobivene rezultate istraživanja, moguće je stvaranje pretpostavki za sukonstrukciju interkulturalnoga kurikuluma Hrvatskoj, u skladu s harmonizacijom europskoga školstva, kao i dijelom, sadržaja odgoja i obrazovanja koji odgovara europskom kurikulumu za demokratsko građanstvo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Neven Hrvatić, )
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Anđelka Peko, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Marija Sablić, (256530)