Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 440513

Povezanost nade i optimizma s roditeljskim odgojnim stilovima i njihova uloga u ostvarenom školskom uspjehu učenika


Majić, Martina
Povezanost nade i optimizma s roditeljskim odgojnim stilovima i njihova uloga u ostvarenom školskom uspjehu učenika 2009., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb


Naslov
Povezanost nade i optimizma s roditeljskim odgojnim stilovima i njihova uloga u ostvarenom školskom uspjehu učenika
(Children's hope and optimism and parental child-rearing styles as determinants of school achievement)

Autori
Majić, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
1.12.

Godina
2009

Stranica
65

Mentor
Raboteg-Šarić, Zora

Ključne riječi
Nada ; optimizam ; roditeljski odgojni stilovi ; školski uspjeh
(Hope ; optimism ; parental child-reraing style ; school achievement)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost konstrukata nade i optimizma s roditeljskim odgojnim stilovima i sociodemografskim obilježjima obitelji i učenika, te njihovu ulogu u ostvarenom školskom uspjehu učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici od prvog do četvrtog razreda dviju srednjih škola Bjelovarsko-bilogorske županije (N=401). Primijenjena su tri instrumenta: Skala nade za djecu (The Children's Hope Scale, Snyder i sur., 1997), LOT-R upitnik (Life Orientation Test-Revised, Scheier i sur., 1994), te Skala roditeljskih odgojnih stilova (Percived Parenting Styles Survey, McClun i Merrell, 1998). Rezultati su pokazali da se učenici različitog spola i dobi statistički značajno ne razlikuju u izraženosti nade i optimizma. Od ispitivanih sociodemografskih obilježja obitelji, s izraženošću nade kod djece nije značajno povezana niti jedna razmatrana varijabla, dok je optimizam djece značajno povezan samo s razlikama u obrazovanju i radnom statusu majke, na način da je izraženiji u djece majki srednje stručne spreme u odnosu na djecu majki niže stručne spreme, te kod djece stalno zaposlenih majki. Rezultati su također pokazali kako ne postoji značajna razlika u izraženosti nade kod djece s obzirom na različite roditeljske odgojne stilove majki i očeva, ali i da takva razlika postoji u izraženosti optimizma. Najoptimističnija su djeca koju i majke i očevi odgajaju autoritativnim stilom. Predikcija školskog uspjeha temeljem nade i optimizma je mala, ali statistički značajna. Pri tome je značajan prediktor samo nada, dok je udio varijabiliteta koji objašnjava optimizam statistički neznačajan.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb