Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Štukature u župnoj crkvi sv. Ladislava u Pokupskom. Prilog korpusu štukature 18. stoljeća u kontinentalnoj Hrvatskoj. (CROSBI ID 40186)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Botica, Dubravka Štukature u župnoj crkvi sv. Ladislava u Pokupskom. Prilog korpusu štukature 18. stoljeća u kontinentalnoj Hrvatskoj. // Sic ars depreditur arte. Zbornik u čast Vladimira Markovića / Cvetnić, Sanja ; Pelc, Milan ; Premerl, Daniel (ur.). Zagreb: Institut za povijest umjetnosti ; Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 67-80

Podaci o odgovornosti

Botica, Dubravka

hrvatski

Štukature u župnoj crkvi sv. Ladislava u Pokupskom. Prilog korpusu štukature 18. stoljeća u kontinentalnoj Hrvatskoj.

Ciklus štukatura na svodu u svetištu i brodu župne crkve sv. Ladislava u Pokupskom, dovršen 1739., raznolikom i složenom motivikom zauzima važno mjesto u korpusu štukatura kontinentalne Hrvatske tog razdoblja. Njime dominiraju motivi usvojeni u srednjoeuropskoj umjetnosti 1720-ih i 1730-ih (linerarizirane vitice, trake Bandlwerka u prepletima, mreže, palmete, lambrekeni, zvonoliki zaključci traka) U štukaturama u brodu crkve izvedene su velike kartuše, motivi karakteristični za dekoracije 17. st., no spojene sa suvremenom mrežom. Motivika ukazuje na otvaranje prema utjecajima iz suvremene francuske umjetnosti, a osobito se očituje u naglašenoj dijagonali u štukaturama na svodu svetišta, koja se kompozicijom oslanja na predloške inspirirane francuskim arabeskama. Gradnja i opremanje župne crkve sv. Ladislava narudžba su zagrebačkog biskupa Jurja Branjuga. Visoka kvaliteta izvedbe, fino stupnjevanje volumena i bogata motivika štukatura te kompozicija, kao i značaj naručitelja, ukazuju na vjerojatno angažiranje stranih umjetnika. U korištenima motivima, kao i u izvedbi pokazuju se osobine karakteristične za opus štukatera porijeklom iz Graubündena, J.K. Androya, koji djeluje u Grazu od 1730-ih. Za pretpostaviti je da je predložak za štukature inspiriran arabeskama u Pokupskom, a vjerojatno i sam štukater došao iz te radionice. U obnovi interijera crkve u Pokupskom koja se provodi, postupno nam se ukazuje prostor građen u mekim oblicima i svijetlim tonovima, upotpunjen gotovo filigranskim karakterom štukatura blagog ružičastog tona, tipičan prostor i dekoracija četvrtog desetljeća 18. st. Ovim ciklusom štukatura bitno se upotpunjava slika o štukaturama baroknog razdoblja u Hrvatskoj, kao i promjenama u njihovom stilu i izvedbi: od volumnioznog štuka kraja 17. st. u kapeli na Kaptolu, preko dominantnog akantusa u isusovačkoj crkvi u Zagrebu i Varaždinu, do rokoko motivike i kompozicije u crkvi u Pokupskom.

Štukature, župna crkva sv. Ladislava u Pokupskom, motivi štukature 1730-ih, Bandlwerk, predlošci arabeski, radionica J. K. Androya u Grazu

nije evidentirano

engleski

Stucco Decorations in the Parish Church of St. Ladislaus in Pokupsko. A Contribution to the Corpus of 18th Century Stucco Decoration in Inland Croatia

nije evidentirano

Stucco, Parish Church of St. Ladislas in Pokupsko, Motives in the Stucco-art of 1730's, Bandwork, Arabesque, J. K. Androy's Workshop in Graz

nije evidentirano

Podaci o prilogu

67-80.

objavljeno

Podaci o knjizi

Cvetnić, Sanja ; Pelc, Milan ; Premerl, Daniel

Zagreb: Institut za povijest umjetnosti ; Odsjek za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2009.

978-953-6106-81-3

Povezanost rada

Povijest umjetnosti