"Društvo koje uči" : povijesno-društveni aspekti obrazovanja (CROSBI ID 157796)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Vidulin-Orbanić, Sabina
hrvatski
"Društvo koje uči" : povijesno-društveni aspekti obrazovanja
Obrazovanje razmatramo kao povijesnu i društvenu kategoriju, kao proces obrazovnoga djelovanja i instituciju. U izravnoj je vezi s potrebama proizvodnje materijalnih dobara, sa stupnjem razvoja znanosti i tehnike, s ideologijom koja u njega ugrađuje razne ciljeve i s političkim uređenjem nekog društva. Tri su se smjera obrazovanja nadograđivala kroz povijest: razvoj sposobnosti pojedinaca, osposobljavanje za funkcije života te čuvanje, prijenos i korištenje duhovnih, kulturnih, znanstvenih i empirijskih znanja i iskustava čovjeka. Obrazovanje u kojemu je aktivnost učenika još uvijek sporedan čimbenik ne postiže očekivane rezultate, a nedovoljna pripremljenost učenika za daljnji nastavak školovanja i nesnalaženje prilikom suočavanja sa životnim situacijama postaje ključni problem današnjice. Hoće li nas ponuđeni Hrvatski nacionalni obrazovni standard uvesti u novu obrazovnu dimenziju?
obrazovanje; povijesni aspekti; pedagoške paradigme; aktivnost; individualnost; sklonost; rasterećenje
nije evidentirano
engleski
"The society which studies" : socio-historical aspects od education
nije evidentirano
education; historical aspects; pedagogical patterns; activity; individuality; predisposition; reduction;
nije evidentirano