Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 439584

Intrinzična motivacija i strah od škole kod učenika nižih razreda osnovne škole


Brajša-Žganec, Andreja; Kotrla-Topić, Marina
Intrinzična motivacija i strah od škole kod učenika nižih razreda osnovne škole // The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009. Book of abstracts / Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka (ur.).
Zagreb-Zadar: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 41-42 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Intrinzična motivacija i strah od škole kod učenika nižih razreda osnovne škole
(Intrinsic motivation and fear of school among pupils in lower grades of primary school)

Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Kotrla-Topić, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009. Book of abstracts / Rijavec, Majda ; Miljković, Dubravka - Zagreb-Zadar : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 41-42

ISBN
978-953-7210-25-0

Skup
The 3rd International Conference on Advanced and Systematic Research - ECNSI 2009., The 1st Scientific research symposium: Positive psychology in education

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12-14.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Intrinzična motivacija; strah od škole; učenici nižih razreda osnovne škole
(Intrinsic motivation; fear of school; pupils; lower grades of primary school)

Sažetak
U školskom okruženju intrinzičnu motivaciju možemo opisati kao motivaciju za učenjem koja proizlazi iz unutarnjeg zadovoljstva i ispunjenja, bez primanja vanjskih nagrada i poticaja. Intrinzično motivirani učenici često postižu bolji školski i akademski uspjeh, u odnosu na ekstrinzično motivirane učenike, jer uče zbog potreba za znanjem, rastom i razvojem. Za očekivati je da djeca koja su intrinzično motivirana imaju manji strah od škole, kojeg možemo definirati kao strah od neuspjeha vezanog uz školsko postignuće, jer su više usmjerena na učenje radi vlastitog zadovoljstva te manje opterećena razmišljanjem o školskom postignuću i uspjehu. U tom kontekstu, opći cilj provedenog istraživanja bio je ispitati povezanost intrinzične motivacije i straha od škole kod učenika nižih razreda osnovne škole. Dodatni je cilj bio utvrditi mogućnost predviđanja intrinzične motivacije i straha od škole na temelju učeničkih procjena nekih socijalizirajućih i odgojnih aspekata škole te nekih obiteljskih faktora. U istraživanju je sudjelovalo 1487 učenika drugih, trećih i četvrtih razreda iz 49 osnovnih škola. Rezultati su pokazali da intrinzično motivirani učenici pokazuju manji strah od škole. Strah od škole prisutniji je kod djevojčice u odnosu na dječake te kod starijih u odnosu na mlađe učenike. Nisu utvrđene spolne i dobne razlike u intrinzičnoj motivaciji. Pokazalo se kako su obiteljski faktori slabo povezani sa intrinzičnom motivacijom i strahom od škole. Provedene regresijske analize sa intrinzičnom motivacijom i strahom od škole kao kriterijima te učeničkim procjenama socijalizirajućih i odgojnih aspekata škole kao prediktorima pokazuju kako se navedenim prediktorima može bolje objasniti intrinzična motivacija u odnosu na strah od škole. U radu se razmatraju praktične implikacije dobivenih rezultata u svrhu poboljšanja intrinzične motivacije i smanjenja straha od škole kod učenika nižih razreda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Zora Raboteg-Šarić, )
194-1941558-1530 - Osobine ličnosti, prirodni jezik i kognitivni razvoj (Boris Mlačić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb