Film kao esej: Teorijski aspekti raspravljačkih struktura u filmskom mediju (CROSBI ID 356506)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Ivana Keser Battista
Gilić, Nikica
hrvatski
Film kao esej: Teorijski aspekti raspravljačkih struktura u filmskom mediju
Filmski se esej u filmologiji najčešće smatra vrstom nefikcionalnog filma, a prema karakteristikama najbližim se smatra dokumentarnom filmu, iako se od tipičnog dokumentarnog filma razlikuje time što se ne predstavlja svjedokom stvarnih događaja nego ih neizravno reflektira ili se referira na njih. Istraživanje značajki filmskog eseja u ovom radu vođeno je jednim ciljem: pojasniti odnos filmskog eseja prema postojećim filmskim rodovima te pojasniti njegovu autonomnu poziciju. Filmski je esej konstruiran pomoću fragmenta i svaki njegov odsječak, u većini slučajeva može funkcionirati samostalno. Procesualnost i istraživački karakter filmskog eseja pritom daje prednost fragmentu nad cjelinom, preferirajući pluralnost nad hijerarhijom, zalažući se za proturječnost prije negoli za bezuvjetnu dorečenost, što esej kao postupak čini poželjnim izražajnim sredstvom ne samo prilikom tumačenja i razumijevanja, nego i prilikom stvaranja filmskog djela.
esej; film; fragment; arhiv; dokument; kolaž; autorefleksija; reminiscencija; intermedijalnost; diskurzivnost
nije evidentirano
engleski
The Film as Essay: Theoretical Aspects of Discoursive Structures in Film Media
nije evidentirano
essay; film; fragment; archive; document; collage; autoreflexion; reminiscence; intermediality; discursivity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
254
15.01.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb