Tržišna orijentacija u inovativnim poduzećima (CROSBI ID 356452)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Božić, Ljiljana
Ozretić Došen, Đurđana
hrvatski
Tržišna orijentacija u inovativnim poduzećima
U doktorskoj se disertaciji proučava tržišna orijentacija u inovativnim poduzećima primjenom kvalitativne metodologije s ciljem dobivanja uvida koji bi mogao objasniti razloge zbog kojih tržišna orijentacija utječe na inovacijske aktivnosti poduzeća. U svrhu prikupljanja podataka provedeni su dubinski intervju u sedam inovativnih poduzeća u Republici Hrvatskoj. Slijedom definiranih istraživačkih pitanja i konceptualnog okvira, istraživanjem su obuhvaćeni priroda tržišne orijentacije u inovativnim poduzećima i njene specifičnosti ovisno o svojstvima tržišta i inovacije te s posebnim osvrtom na specifičnosti svake od triju bihevioralnih sastavnica (orijentacije na potrošača, orijentacije na konkurenciju i interfunkcionalne koordinacije). Nadalje, analizirana je uloga potrošača, konkurencije i sinergija zaposlenika u razvoju inovacije proizvoda. Analizira se i primjena tržišne orijentacije u timu za razvoj inovacije, odnosno ponašanje članova tima koje se tiče prihvaćanja ili otpora načelima tržišne orijentacije, te problemi u njenoj primjeni s kojima se poduzeća suočavaju kada razvijaju inovacije proizvoda. Analiza slučajeva i analiza među slučajevima, kao i analiza materijala kojima se poduzeća predstavljaju prema tržištima i javnostima s obzirom na tržišnu orijentaciju, rezultirale su teorijskim modelom tržišne orijentacije u inovativnim poduzećima.
tržišna orijentacija; inovacije proizvoda; kvalitativna metodologija
nije evidentirano
engleski
Market orientation in innovative firms
nije evidentirano
market orientation; product innovation; qualitative methodology
nije evidentirano
Podaci o izdanju
191
11.12.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb