Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa (CROSBI ID 356410)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Juričić, Biljana Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa / Pavlin, Stanislav (mentor); Zagreb, Fakultet prometnih znanosti, . 2009

Podaci o odgovornosti

Juričić, Biljana

Pavlin, Stanislav

hrvatski

Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa

Rad se bavi problematikom kapaciteta terminalnog zračnog prostora te njegove ovisnosti o nizu čimbenika s posebnim osvrtom na manevarsku površinu. Koristeći simulacijski program RAMSPlus, modeliran je scenarij terminalnog prostora Zagreb (TMA Zagreb) i izračunat njegov kapacitet koristeći WMSE metodu koja uzima u obzir vršno radno opterećenje na temelju podataka o radnim zadaćama kontrolora zračnog prometa. U radu su kreirani i ostali scenariji sa izmjenjenim postavkama prometnog opterećenja i manevarske površine, uparabe novih ruta te izvršenom sektorizacijom. Izvršene simulacije pokazale su da će tehnologija rada i organizacija prostora TMA Zagreb, odnosno kapacitet prostora postati ograničavajući čimbenik pri vršnim opterećenjima i uvjetima povećane prometne potražnje od 6 % godišnje, odnosno pojačanim prometnim tokovima. Postojanje druge paralelne uzletno-sletne staze na Zračnoj luci Zagreb mora pratiti razvoj i primjena novih tehnologija u terminalnom zračnom prostoru Zagreb (P-RNAV rute i sektorizacija prostora) koje će omogućiti smanjenje separacijskih minimuma te radnog opterećenja kontrolora. To će dovesti do povećanja kapaciteta prostora te samim tim uvjetovati sigurnost i redovitost prometnih tokova. Simulacije su pokazale da izgradnja brzoizlazne staze u sadašnjim uvjetima neće dovesti do povećanja kapaciteta terminalnog prostora. Istraživanje je pokazalo da je sektorizacija prostora i segregacija prometnih tokova najbolje početno rješenje za povećanje kapaciteta terminalnog prostora Zagreb.

terminalni zračni prostor; kapacitet; simulacija; manevarska površina; radno opterećenje; RAMSPlus

nije evidentirano

engleski

The Influence of Manoeuvring Area and Terminal Airspace on the Flow of Air Traffic

nije evidentirano

terminal airspace; capacity; simulation; manoeuvring area; workload; RAMSPlus

nije evidentirano

Podaci o izdanju

164

01.10.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet prometnih znanosti

Zagreb

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika