Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa (CROSBI ID 356410)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Juričić, Biljana
Pavlin, Stanislav
hrvatski
Utjecaj manevarske površine i terminalnog prostora na protok zračnog prometa
Rad se bavi problematikom kapaciteta terminalnog zračnog prostora te njegove ovisnosti o nizu čimbenika s posebnim osvrtom na manevarsku površinu. Koristeći simulacijski program RAMSPlus, modeliran je scenarij terminalnog prostora Zagreb (TMA Zagreb) i izračunat njegov kapacitet koristeći WMSE metodu koja uzima u obzir vršno radno opterećenje na temelju podataka o radnim zadaćama kontrolora zračnog prometa. U radu su kreirani i ostali scenariji sa izmjenjenim postavkama prometnog opterećenja i manevarske površine, uparabe novih ruta te izvršenom sektorizacijom. Izvršene simulacije pokazale su da će tehnologija rada i organizacija prostora TMA Zagreb, odnosno kapacitet prostora postati ograničavajući čimbenik pri vršnim opterećenjima i uvjetima povećane prometne potražnje od 6 % godišnje, odnosno pojačanim prometnim tokovima. Postojanje druge paralelne uzletno-sletne staze na Zračnoj luci Zagreb mora pratiti razvoj i primjena novih tehnologija u terminalnom zračnom prostoru Zagreb (P-RNAV rute i sektorizacija prostora) koje će omogućiti smanjenje separacijskih minimuma te radnog opterećenja kontrolora. To će dovesti do povećanja kapaciteta prostora te samim tim uvjetovati sigurnost i redovitost prometnih tokova. Simulacije su pokazale da izgradnja brzoizlazne staze u sadašnjim uvjetima neće dovesti do povećanja kapaciteta terminalnog prostora. Istraživanje je pokazalo da je sektorizacija prostora i segregacija prometnih tokova najbolje početno rješenje za povećanje kapaciteta terminalnog prostora Zagreb.
terminalni zračni prostor; kapacitet; simulacija; manevarska površina; radno opterećenje; RAMSPlus
nije evidentirano
engleski
The Influence of Manoeuvring Area and Terminal Airspace on the Flow of Air Traffic
nije evidentirano
terminal airspace; capacity; simulation; manoeuvring area; workload; RAMSPlus
nije evidentirano
Podaci o izdanju
164
01.10.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet prometnih znanosti
Zagreb