Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture (CROSBI ID 157420)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Kuščević Dubravka ; Brajčić Marija ; Alijev Branka Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 58 (2009), 1; 49-62

Podaci o odgovornosti

Kuščević Dubravka ; Brajčić Marija ; Alijev Branka

hrvatski

Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture

U provedenom istraživanju orijentirali smo se na mediteransko podneblje te smo u ovom prostoru pokušali istražiti uporabu mediteranskih motiva u nastavi likovne kulture. Rezultati istraživanja i njihova analiza pokazuju sljedeće: učitelji mijenjaju motive u nastavi likovne kulture i pri tome često, odabiru upravo mediteranske, koje smatraju važnim za odgoj identiteta djeteta. Pri obradi mediteranskih motiva učitelji se najčešće služe slikarskim i crtačkim tehnikama, dok zanemaruju grafičke i prostorno-plastične tehnike likovnog oblikovanja. Učenici dobro prihvaćaju mediteranske motive, no za uspješnost dječjih radova, odabir motiva nije presudan, smatraju anketirani učitelji. Većina učitelja u motivaciji služi se izvornom stvarnošću, s tim da djecu u prirodu češće izvode učitelji seoskih i prigradskih škola. Učitelji gradskih i prigradskih škola motive najčešće biraju iz područja prirodnih obilježja, dok učitelji seoskih škola preferiraju narodne običaje i etnografsku baštinu. Mediteranski motivi u nastavi likovne kulture prema izjavama učitelja kod djece jačaju estetski senzibilitet, osjećaj pripadnosti zajednici, osobni identitet te pozitivan odnos prema umjetničkoj baštini.

Mediteran; motivi; učitelj; nastava likovne kulture; osnovna škola

In this study we concentrated on the Mediterranean region by undertaking a survey on the use of Mediterranean motifs in art classes. The results of the survey and their analysis indicate as follows: teachers change motifs in art classes and they often choose Mediterranean motifs as they find them important for building children's identity. When using Mediterranean motifs, teachers most often employ painting and drawing techniques and they neglect graphic and sculpting art techniques. Students accept Mediterranean motifs very well, but the choice of motifs is not crucial to the quality of children's works. Most teachers find motifs in objective reality and tend to offer children the opportunity to experience a motif at first hand, but teachers from rural and suburban schools take children outdoors more often. Teachers from city and suburban schools usually choose motifs from nature, while rural school teachers prefer folk customs and ethnographic heritage. Teachers report Mediterranean motifs to help develop children's aesthetic sensibility, the sense of belonging to the community, personal identity and a positive attitude towards artistic heritage.

engleski

Mediterranean motifs in art classes

nije evidentirano

The Mediterranean; motifs; teacher; art classes; primary school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

58 (1)

2009.

49-62

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice