Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 438135

Obrazovanje odgajatelja refleksivnog praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi


Vujičić, Lidija; Đapić, Katarina
Obrazovanje odgajatelja refleksivnog praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi // Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta / Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž (ur.).
Rijeka: Zambelli, 2009. str. 253-271


Naslov
Obrazovanje odgajatelja refleksivnog praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi
(Education of Early Childhood Educators – Reflexive Practitioners in the Context of an Integrated Approach as a Principle of Working with Young and Preschool Children)

Autori
Vujičić, Lidija ; Đapić, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Interdisciplinarni pristup učenju put ka kvalitetnijem obrazovanju djeteta

Urednik/ci
Vujičić, Lidija ; Duh, Matjaž

Izdavač
Zambelli

Grad
Rijeka

Godina
2009

Raspon stranica
253-271

ISBN
978-953-7070-20-5

Ključne riječi
Kompetencije, obrazovanje odgajatelja, refleksija, refleksivna praksa refleksivni praktičar, samorefleksija,
(Competencies, education of early – childhood educators, reflective practitioner, reflexive practice, reflection, self-reflection)

Sažetak
U traganju za odgovorom na pitanje kako uskladiti studijske programe s postignućima odgojno-obrazovne prakse, novim spoznajama o razvoju djeteta i posebno promijenjenom ulogom odgajatelja, autorice se u radu zalažu za obrazovanjem odgajatelja refleksivnog praktičara koji aktivno osluškuje dječje misli i osjećaje, promatra aktivnosti, uočava njihove mogućnosti, nastoji pronaći adekvatne postupke koji će pripomoći njihovom razvitku, nasuprot slijeđenja gotovih metodičkih naputaka s ciljem postizanja programskih ciljeva. Drugim riječima u središtu našeg promišljanja je obrazovanje studenata budućih odgajatelja kao kreatora integracijskog pristupa u radu s djecom rane i predškolske dobi, kao istraživača realnih procesa učenja i stvaranja znanja u institucionalnom kontekstu. U tom promišljanju pristupile smo analizi studentskih protokola refleksije i samorefleksije na održane aktivnosti i raspravljamo o njihovoj implikaciji na obrazovanje studenata budućih odgajatelja u smjeru refleksivnih praktičara u kontekstu integracijskog pristupa kao načela rada s djecom rane i predškolske dobi. Interesiralo nas je da li predložena struktura pripreme za samostalnu aktivnost doprinosi razvoju studenata, budućih odgajatelja kao refleksivnih praktičara. Konstatirale smo da predloženi način rada sa studentima prije svega pruža mogućnosti za dublje razumijevanje vlastitoga procesa učenja i poučavanja, utječe na unapređivanje izravnog praktičnog iskustva i daje temelje budućem cjeloživotnom učenju i profesionalnom razvoju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-2271694-1326 - OSTVARIVANJE ORGANIZACIJE KOJA UČI U OBRAZOVANJU UČITELJA I ODGAJATELJA (Jasna Krstović, )
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Dubravka Maleš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka,
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Lidija Vujičić, (224251)