Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 437799

Model uporabe strategijskog managementa u funkciji poboljšanja učinkovitosti sustava osnovnog obrazovanja


Vukašinović, Anica
Model uporabe strategijskog managementa u funkciji poboljšanja učinkovitosti sustava osnovnog obrazovanja 2009., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Osijek


Naslov
Model uporabe strategijskog managementa u funkciji poboljšanja učinkovitosti sustava osnovnog obrazovanja
(Model of usage strategic management in function of improvement in efficiency of educational system in primary schools)

Autori
Vukašinović, Anica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
14.11

Godina
2009

Stranica
143

Mentor
Dabić, Marina

Ključne riječi
Strategijski management; SWOT; kvaliteta; osnovno školstvo
(Strategic maangement; SWOT; quality; primary schools)

Sažetak
Rad se sastoji od dva dijela: teoretskog prikaza izabrane problematike, te kvalitativnog i kvantitativnog istraživanja mogućnosti primjene modela strategijskog managementa u stvaranju učinkovitijeg sustava osnovnog obrazovanja na primjeru Brodsko-posavske županije. Teoretski dio rada podijeljen je na tri poglavlja:  Definiranje pojma obrazovnog sustava, prikaz hrvatskog obrazovnog sustava i obrazovnih sustava razvijenih europskih država, ustrojstvo državnih i privatnih institucija osnovnog školstva.  Definiranje pojma, svrhe, ciljeva i zadataka strategijskog managementa u institucijama osnovnog školstva, SWOT analiza na državnoj i županijskoj razini, definiranje komponenti strategijskog managementa, okoline institucija osnovnog školstva, definiranje strategije, te njena implementacija.  Definiranje pojma kvalitete u osnovnom školstvu, upravljanje, unapređenje i osiguranje kvalitete u osnovnom školstvu. U okviru prvog poglavlja definira se pojam samog obrazovnog sustava, njegove temeljne odrednice, uloga obrazovanja u poticanju konkurentnosti i zapošljivosti radne snage, hrvatski obrazovni sustav i obrazovni sustavi razvijenih europskih zemalja, ustroj državnih i privatnih institucija osnovnog školstva. Drugo poglavlje obrađuje pojam strategijskog managementa, analizu snaga, slabosti, prilika i opasnosti u obrazovanju primjenom SWOT analize na državnoj i županijskoj razini, U ovoj cjelini pored definiranih komponenti strategijskog managementa, definira se okolina institucija osnovnog školstva, strategija i njena implementacija. Treće poglavlje započinje pojmovnim određenjem kvalitete s naglaskom na upravljanje kvalitetom, prikazom razvojnih koraka kulture kvalitete, unapređenjem kvalitete kroz samovrednovanje i vanjsko vrednovanje. Cjelinu završavaju mehanizmi osiguranja kvalitete. U drugom dijelu rada prezentira se kvantitativno i kvalitativno istraživanje na temu poboljšanja učinkovitosti u obrazovanju provedenog na uzorku 6 osnovnih škola na području Brodsko-posavske županije. Rad zaključuju sumarni rezultati cjelokupnog istraživanja i preporuke primjene modela strategijskog managementa u funkciji poboljšanja učinkovitosti sustava osnovnog obrazovanja, utemeljene na prethodnim teoretskim razmatranjima i rezultatima dijela rada u čemu se ogleda znanstveni doprinos rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
067-0000000-3351 - Menadžerski alati u digitalnom poduzeću (Marina Dabić, )

Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb