Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 437668

Nada, strah od ispitivanja i školski uspjeh


Rijavec, Majda; Marković, Dragica
Nada, strah od ispitivanja i školski uspjeh // Metodika, 9 (2008), 1; 8-17 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Nada, strah od ispitivanja i školski uspjeh
(Hope, test anxiety and school success)

Autori
Rijavec, Majda ; Marković, Dragica

Izvornik
Metodika (1332-7879) 9 (2008), 1; 8-17

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Nada; strah od ispitivanja; školski uspjeh
(Hope; test anxiety; school success)

Sažetak
Cilj ovog rada bio ispitati odnos između nade, straha od ispitivanja i školskog uspjeha kod učenika petog razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 167 učenika (83 djevojčice i 84 dječaka) petih razreda dviju osnovnih škola na području grada Velike Gorice. Primijenjena su dva instrumenta: Skala nade za djecu (Snyder i sur., 1997.) i Strah od škole-ispitivanja IDSOŠ (Arambašić i Krizmanić, 1986). Rezultati su pokazali da nema razlike u stupnju nade i strahu od škole između dječaka i djevojčica, ali su djevojčice imale bolji opći školski uspjeh, te ocjene iz matematike iz hrvatskog jezika. Uz kontrolu varijable spola jedini značajan prediktor školskog uspjeha, te ocjena iz matematike i hrvatskog jezika bio je stupanj nade. Strah od ispitivanja se u kombinaciji s nadom nije pokazao značajnim prediktorom školskog uspjeha. Rezultati istraživanja upućuju na to da bi se u preventivne programe za djecu i mlade u našim školama mogli uključiti i programi razvijanja nade.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Ingrid Brdar, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka

Autor s matičnim brojem:
Majda Rijavec, (142766)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Education Research Abstracts Online
  • >Contents Pages in Education