Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Zooscena i kao etička pomutnja: primjeri s hrvatske performerske i kazališne scene (CROSBI ID 557270)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Marjanić, Suzana Zooscena i kao etička pomutnja: primjeri s hrvatske performerske i kazališne scene // Prva međunarodna kroatološka konferencija: program/knjiga sažetaka / Petra Košutar, Marinko Šišak, Tomislav Bracanović (ur.). Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 48-49

Podaci o odgovornosti

Marjanić, Suzana

hrvatski

Zooscena i kao etička pomutnja: primjeri s hrvatske performerske i kazališne scene

Na tragu određenja životinje kao objekta + subjekta + simbola u neo/avangardnoj i postavangardnoj umjetnosti (Šuvaković 1999), izlaganje će se usmjeriti na nekoliko uporaba životinja kao subjekata (npr. Montažstroj: Timbuktu, 2008.), simbola (npr. uporaba magarca u predstavi, našem prvom "happeningu" I oni će doći gimnazijske grupe Traveleri 16. prosinca 1922.) kao i na nekoliko ubojstava životinja na hrvatskoj performerskoj sceni (npr. Sven Stilinović: Geometrija krvožednosti, 2000.). Naime, Sven Stilinović od 1993. do 2001. godine izvodi šest varijacija performansa Geometrija krvožednosti, a pritom je izvedba performansa u Dubrovniku (Lazareti) 2000. godine uključila i klanje janjeta za pomrčine Sunca. Navedene ću primjere s hrvatske performerske i kazališne zooscene uokviriti promišljanjem Hansa-Thiesa Lehmanna (2004) o tome da postdramsko kazalište negira drami imanentni antropocentrizam tako da se na njegovoj pozornici uspostavlja simpatetička ravnopravnost životinjskih i ljudskih tijela. Ipak, čini se kako je riječ samo o površinskoj jednakovrijednosti, jer životinja, dakako, ipak nema mogućnost biranja želi li ili ne želi biti scenski izvođač, čime se otvara pomutnja između etike i estetike izvedbi sa životinjskim subjektima. Upravo da je riječ o površinskoj jednakovrijednosti između ljudske i neljudske životinje svjedoči sljedeća Lehmannova rečenica koja potkopava njegovu prijašnju izjavu o navodnoj negaciji antropocentrizma u postdramskom kazalištu. Naime, konstatira kako se u postdramskom kazalištu istražuje koliko je realnost ljudskoga tijela srodna realnosti animalnoga, te se ljudska tijela u deformaciji i monstruoznosti, autizmu i govornim smetnjama približavaju animalnom području.

scenska životinja; performans

nije evidentirano

engleski

Zoostage as Another Ethical Misfiring

nije evidentirano

zoostage; performance art

nije evidentirano

Podaci o prilogu

48-49.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Prva međunarodna kroatološka konferencija: program/knjiga sažetaka

Petra Košutar, Marinko Šišak, Tomislav Bracanović

Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu

978-953-6682-83-6

Podaci o skupu

Prva međunarodna kroatološka konferencija

pozvano predavanje

03.10.2009-03.10.2009

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Etnologija i antropologija