Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju (CROSBI ID 157216)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Miljković, Dubravka ; Rijavec, Majda
hrvatski
Važnost pozitivnih emocija u odgoju i obrazovanju
Sve veći broj istraživanja dokazuje da pozitivne emocije olakšavaju mnoga socijalna ponašanja i misaone procese, odnosno da znatno poboljšavaju naše funkcioniranje. Induciranje pozitivnih emocija u nastavi širi pozornost i omogućuje nam da bolje vidimo cjeloviti sliku događaja, povećava se broj poticanja za djelovanje i opća kognitivna prilagodljivost. Pozitivna raspoloženja potiču pomnjivo procesiranje i pozitivnih i negativnih informacija važnih za ostvarenje cilja, zapamćivanje je bolje, a pozitivno raspoloženi ljudi konstruktivnije i fleksibilnije reagiraju na važne informacije o sebi i okolini. Stil razmišljanja je kreativniji, fleksibilniji i otvoreniji, odluke se donose brže i efikasnije, skloniji smo altruističnom ponašanju.Budući da negativne emocije, loši roditelji i loše kritike imaju veći utjecaj od dobrih, da bi se prevladao taj negativni efekt, pozitivne emocije u međusobnim odnosima moraju biti zastupljenije od negativnih (i to u omjeru većem od 3:1). U članku s eopisuju programi za povećanje pozitivnih emocija kod učenika te neke strategije korisne za povećavanje opće pozitivnosti
pozitivne emocije; učenje; pamćenje; poučavanje; odnosi učitelja i učenika
nije evidentirano
engleski
The significance of positive emotions in education
nije evidentirano
positive emotions; learning; memorising; teaching; relations between teachers and pupils
nije evidentirano