Korištenje metoda prognoziranja prodaje u velikim poduzećima (CROSBI ID 87240)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Pejić Bach, Mirjana ; Dumičić, Ksenija ; Gogala, Zdenka
hrvatski
Korištenje metoda prognoziranja prodaje u velikim poduzećima
Rad prikazuje rezultate istraživanja čiji je cilj bio utvrditi kako najveća hrvatska poduzeća pripremaju prognoze prodaje, koje metode koriste i kolika je točnost korištenih metoda. Posebno se analiziraju odnos prognoziranja prodaje i informatičke tehnologije te čimbenici koji utječu na korištenje kvantitativnih statističkih metoda prognoziranja prodaje. Istraživanje je pokazalo da hrvatska poduzeća najčešće koriste subjektivne metode prognoziranja prodaje te da je korištenje informatičke tehnologije u prognoziranju prodaje uobičajena praksa posebice kod primjene kvantitativnih metoda. Korištenje kvantitativnih metoda se povećava s povećanjem ukupnog broja korištenih prognostičkih metoda. Postoji povezanost između stupnja pretvorbe poduzeća i korištenja kvantitativnih metoda, koje najčešće koriste poduzeća čija je pretvorba u potpunosti završena, kao i javna poduzeća, a rjeđe poduzeća u kojima proces pretvorbe još uvijek traje.
prognoziranje prodaje; statistički prognostički modeli; informatička tehnologija
nije evidentirano
engleski
Methods Utilization of Sale Forecasting in Croatian Large Firms
nije evidentirano
forecasting sales; forecasting sales models; information technology
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50 (7-8)
1999.
771-780-x
objavljeno
0424-7558