Efikasnost različitih programa te mogući čimbenici uspješnosti učenja plivanja (CROSBI ID 356259)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Grčić-Zubčević, Nada
Volčanšek, Boris
hrvatski
Efikasnost različitih programa te mogući čimbenici uspješnosti učenja plivanja
S ciljem da se utvrdi učinkovitost različitih tehnika plivanja u procesu učenja plivanja, 150 djevojčica neplivačica i 150 dječaka neplivača u dobi od 9 do 11 godina u pet skupina, provodilo je nastavu učenja plivanja prema različitim programima. Programi su obuhvaća li metodu učenja plivanja kraul tehnikom, metodu učenja plivanja prsnom tehnikom i metodu učenja plivanja kombiniranim načinom plivanja. Kombinirani način sastojao se od koordinacije rada nogu kraul tehnike i rada ruku prsne tehnike. Proces učenja plivanja provodio se tijekom dvanaest nastavnih sati u okviru redovite nastave učenja plivanja za učenike trećih i četvrtih razreda osnovnih škola. Osim utvrđivanja koliko je koja tehnika plivanja učinkovita u učenju plivanja, utvrđivao se i utjecaj bazičnih motoričkih sposobnosti, morfoloških karakteristika i utjecaj pasivnoga socijalnoga statusa na krajnju uspješnost učenja plivanja neplivača. Za utvrđivanje efikasnosti primijenjenih programa plivanja korištena je metoda testiranja značajnosti pomoću Pearsonova hi-kvadrat testa. Za utvrđivanje razlika između kategorija znanja plivanja, koje su formirane s obzirom na uspješnost konačnog znanja plivanja, u prostoru motoričkih, morfoloških i socioloških karakteristika korištena je kanonička diskriminacijska analiza. Kod populacije djevojčica, dobiveni rezultati pokazali su kako je najučinkovitiji program obuhvaćao metodu učenja plivanja kombiniranim načinom. Nakon provedene nastave učenja plivanja motoričke, morfološke i sociološke karakteristike značajno i maksimalno su razlikovale plivačice od neplivačica. U motoričkom prostoru plivačice su obilježene boljim vrijednostima svih karakteristika. Morfološke mjere i karakteristike pasivnoga socijalnoga statusa imaju utjecaj na razlikovanje plivačica od neplivačica, ali manje nego motoričke karakteristike. Kod populacije dječaka dobiveni rezultati pokazali su kako je najučinkovitiji program obuhvaćao metodu učenja plivanja kraul tehnikom. Nakon provedene nastave učenja plivanja razlike između kategorija znanja plivanja neplivač, plutač, polu plivač i plivač) u motoričkom, morfološkom i sociološkom prostoru, kod dječaka, nisu se pokazale značajnima.
neplivači; programi poduke; čimbenici uspješnosti
nije evidentirano
engleski
Efficiency of different programmes and probable performance factors in teaching/learning to swim
nije evidentirano
nonswimmers; programmes; factors of efficiency
nije evidentirano
Podaci o izdanju
230
26.03.1997.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Zagreb