Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima (CROSBI ID 40058)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima // Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost / Pavličević-Franić, D. ; Bežen, A. (ur.). Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 283-292

Podaci o odgovornosti

Turza-Bogdan, Tamara ; Ciglar, Vesna

hrvatski

Leksičko-semantičke kompetencije učenika mlađih razreda u određivanju pridjevskih sinonima

Leksičko-semantičke vježbe usvajanjem rječničkoga blaga uvode učenike u svijet mnogoznačnosti riječi. Poznato je da se u nastavi hrvatskoga jezika komunikacijsko-funkcionalnim pristupom u mlađoj školskoj dobi omogućuje djetetu bolje razumijevanje i recepcija jezičnih sadržaja (Težak, 1997., Rosandić, 2002., Pavličević-Franić, 2005., Bežen, 2008). Stoga se u sklopu znanstvenog projekta Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika prišlo istraživanju uporabe bliskoznačnica i njihovog stvaranja. U dosadašnjem istraživanju pokazalo se da su učenici prvog razreda (Turza-Bogdan, Ciglar, 2007, 2008) uspješniji u pronalaženju značenja zadanih riječi i stvaranju bliskoznačnica unutar rečeničnoga konteksta. Rečenični ih kontekst štiti od nekih vrlo karakterističnih pogrješaka. Polazeći od rezultata u prvom razredu, u ovom nas je istraživanju zanimala spremnost učenika u određivanju značenja pridjevskih bliskoznačnica u rečeničnome kontekstu. Provedeno je komparativno istraživanje na skupini ispitanika drugog i četvrtog razreda. Nakon statističke obrade rezultata raspravlja se o uspješnosti u produkciji sinonima. Usporedbom rezultata zaključuje se o kompetencijama učenika te se predlažu metodički postupci kojima se leksičko-semantičke kompetencije mogu poticati i razvijati.

leksičko-semantičke vježbe, mlađa školska dob, sinonimi, jezične kompetencije

nije evidentirano

engleski

Lexical and semantic competences of younger pupils in determining adjectival synonims

nije evidentirano

lexical and semantic tasks, younger school age, synonyms, linguistic competences

nije evidentirano

Podaci o prilogu

283-292.

objavljeno

Podaci o knjizi

Društvo i jezik: višejezičnost i višekulturalnost

Pavličević-Franić, D. ; Bežen, A.

Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2010.

978-953-7210-33-5

Povezanost rada

Filologija